Μέσα στo νέο κατάστημα της Chanel στο Μπέβερλι Χιλς δεν ξέρεις αν βρίσκεσαι σε μπουτίκ ή μουσείο
Το flagship κτίριο τεσσάρων ορόφων στους τόνους του off-white και του γραμμικού μαύρου, των δύο κυρίαρχων αποχρώσεων στην παλέτα της Coco Chanel, δια χειρός του αρχιτέκτονα Peter Marino αποτυπώνει άψογα το refined και συνάμα understated luxury του Οίκου, κοσμώντας τη Δυτική ακτή.
Το επιβλητικό κτίριο των 30.000 τ.μ. στην περιοχή του Rodeo Drive, διαδέχεται τον μικρότερης έκτασης προκάτοχό του, και ύστερα από 10 χρόνια μελέτης και 3 χρόνια κατασκευών υποδέχτηκε το κοινό in full glory στις 5 Μαΐου, συμπίπτοντας με το λανσάρισμα της πολυαναμενόμενης νέας συλλογής Cruise 2024 και υπόσχοντας πολλά, ακόμα, χρόνια δημιουργίας ονείρων και τρυφηλών επιθυμιών.
Το περίβλημά του, έχει χαρακτηριστεί ως κρυστάλλινο καβούκι, που σε καλεί να ανακαλύψεις τον κόσμο των θαυμάτων της Chanel στο εσωτερικό του.
Highlight το τεράστιο γλυπτό-περιδέραιο πέρλας, με τίτλο χρυσό λάσο (Golden Lasso), σχεδιασμένο από τον jean-Michel Othoniel, που διαχέεται κατεβαίνοντας από τον 3ο όροφο και αφήνεται στην κεντρική αίθουσα του ισογείου, ένα κόσμημα-σύμβολο της σχεδιάστριας, που έχει πρωτοστατήσει τόσο στις συλλογές του Karl Lagerfeld όσο και της διαδόχου του Virginie Viard.
Ο πρώτος όροφος ενσαρκώνει το όραμα της Chanel με τη γνωστή διχρωμία του λευκού και του μαύρου, του yin και του yang. Τοίχοι στο εύπλαστο λευκό σε αντίθεση με μαύρα τραπέζια από απολιθωμένο ξύλο ή μάρμαρο και φως από θερμούς κρυστάλλινους πολυελαίους στην οροφή. Εκεί οι επισκέπτες θα βρουν τη συλλογή κοσμημάτων και ρολογιών του Οίκου με κομμάτια από την 90η επετειακή του σειρά εμπνευσμένη από το 1932, αλλά και τις πολυπόθητες τσάντες, αρώματα, αξεσουάρ και make-up.
Ο δεύτερος όροφος φιλοξενεί τη νέα ready-to-wear συλλογή της Viard με έμπνευση από την ταινία του 1961 «Πέρυσι στο Μαρίενμπαντ» του Alain Resnais για την οποία τα κοστούμια είχε σχεδιάσει η ίδια η Coco Chanel. Απαλά tweed σε παστέλ ροζ, ανάλαφρα κοστούμια, κοντά μαντό και βραδινά φορέματα σε λεπτό μαύρο σιφόν, χρυσό βελούδο και λευκή δαντέλα, αναβιώνουν αυτό το αξεπέραστο κινηματογραφικό στιλ.
Στον 3ο όροφο βρίσκονται οι σουίτες VIP και δοκιμαστήρια, ενώ ο 4ος δημιουργεί μία απόλυτα privé και exclusive αγοραστική εμπειρία, με μία βεράντα 2.690 τ.μ και μία ακόμη ιδιωτική penthouse σουίτα, που προορίζεται για ιδιωτικές συναντήσεις πελατών.
Το αίθριο του καταστήματος οδηγεί στο πίσω μέρος, όπου συναντά κανείς έναν κήπο έκτασης τριών ορόφων, περίκλειστο από γυάλινους τοίχους με το γλυπτό Wapiti από τον καλλιτέχνη François-Xavier Lalanne να ξεδιπλώνεται γύρω του.
Ο χώρος διαχωρίστηκε για να δημιουργηθεί αυτό το τριώροφο γυάλινο αίθριο, «αφήνοντας χώρο για το φως» και το πράσινο που λειτουργεί «ως χώρος προσανατολισμού για κάθε όροφο», σύμφωνα με τον Peter Marino.
Για το κτίριο εκτιμάται ότι επενδύθηκαν συνολικά περισσότερα από 252 εκατομμύρια δολάρια, ενώ το αίσθημα πολυτελούς φιλοξενίας είναι διάχυτο μέσα από τα ιδιαίτερης αξίας έργα τέχνης, όπως τα λακαριστά ιαπωνικά ντουλάπια Kurodana, της χρονικής περιόδου Edo σε μαύρο και χρυσό, το σύγχρονης αισθητικής τραπέζι σαλονιού Ingrid Donat, οι tweed λάμπες των Delos & Ubiedo, ένας πίνακας του Ισραηλινού καλλιτέχνη Michal Rovner με θέμα την παπαρούνα, ένα γλυπτό από ατσάλι του Tony Rosenthal, πίνακες αφηρημένης τέχνης του Ινδού καλλιτέχνη Prabhavathi Meppayil και άλλα έργα των Vera Lutter, Erin Shirreff, Gary Simmons, Vik Muniz και Mary Corse.
Ειδικά για τη νέα μπουτίκ δημιουργήθηκαν και αποκλειστικά προϊόντα, όπως τα βερνίκια νυχιών Le Vernis στις αποχρώσεις Fast Car Red και Denim Blue μία σειρά υψηλών κοσμημάτων με θέμα το Lucky Star, εμπνευσμένη από τα αστέρια του Hollywood Walk of Fame, το ρολόι Monieur από λευκόχρυσο και βαθύ μπλε σμάλτο στο καντράν και ένα ζευγάρι συλλεκτικά γυαλιά ηλίου σε σχήμα πεταλούδας.
Τα εγκαίνια του καταστήματος συνδυάζονται ιδανικά με το θέμα του φετινού Met Gala προς τιμήν του Karl Lagerfeld, φέρνοντας ακόμα περισσότερο στο προσκήνιο την παράδοση και τη δημιουργική συμβολή του οίκου Chanel.
Φωτογραφίες: Instagram