1, Place Vendôme

1, Place Vendôme: Το πριβέ ξενοδοχείο του οίκου Chopard στο κέντρο του Παρισιού αλλάζει τους όρους στην πολυτελή φιλοξενία

Ένα κόσμημα κρυμμένο στην καρδιά του Παρισιού, που η ομορφιά του αποτελεί την καλύτερη διαφήμιση. Έτσι, θα μπορούσε να περιγράψει κανείς το τριώροφο μπουτίκ ξενοδοχείο «1, Place Vendôme», τον πρώτο πολυτελή χώρο διαμονής, που δημιούργησε ο ελβετικός Οίκος Chopard αγοράζοντας το κτίριο στο ισόγειο του οποίου στέγαζε για χρόνια το κοσμηματοπωλείο του.

Οι Γάλλοι ανέκαθεν θεωρούσαν τη διακριτικότητα ίδιον του αληθινά αριστοκρατικού, αποφεύγοντας την κακόγουστη, κραυγαλέα επίδειξη. Σε αυτή τη λογική, τα αδέρφια Scheufele λάνσαραν, σχεδόν μυστικά το ξενοδοχείο στον αριθμό 1 της περίφημης, οκταγωνικής πλατείας, σε μία από τις πιο κομψές και πολυσύχναστες συνοικίες. «Εδώ ο χρόνος σταματά και η τέχνη του να υποδέχεσαι είναι το κλειδί», ήταν το μήνυμα στην πρώτη ανάρτηση της σελίδας του ξενοδοχείου, με ένα κοντινό στο σκαλισμένο, από φύλλο χρυσού, αρχικό C της Chopard στο περίτεχνο κιγκλίδωμα της σφυρήλατης σιδερένιας πύλης του.

Μία φιλοξενία υψηλών προδιαγραφών είναι το νέο προσωπικό στοίχημα της οικογένειας, που επεκτείνει την εμπορική της δυναμική, ακολουθώντας το παράδειγμα άλλων luxury brands. Όπως του οίκου Bulgari, ιδιοκτησία του ομίλου Louis Vuitton, με δική του αλυσίδα ξενοδοχείων αλλά και τα πρόσφατα εγχειρήματα του οίκου ρολογιών Audemars Piguet και του οίκου υποδημάτων με την trademark κόκκινη σόλα, Christian Louboutin. Ομοίως και εκείνοι επένδυσαν στην εγκαινίαση των Hôtel des Horlogers και Vermelho, αποφεύγοντας την απευθείας σύνδεση με το όνομά τους. Πλέον, η εξέλιξη μιας μάρκας πολυτελείας και η στροφή προς τον χώρο της φιλοξενίας θεωρείται εύλογα ως φυσικό επόμενο, για όσους έχουν εντρυφήσει στην αριστεία, στις υψηλές υπηρεσίες και στην κατασκευή της επιθυμίας. Η τάση αυτή έρχεται και ως συνειδητοποίηση της στροφής από την αγορά υλικών αγαθών προς την αναζήτηση μιας ολιστικής εμπειρίας.

Τα αδέρφια Scheufele, Caroline και Karl-Freidrich, το 2014 αγόρασαν ολόκληρο το κτίριο που στεγάζει το κοσμηματοπωλείο τους, και κάποτε πατρικό σπίτι της οικογένειας. Το κτίριο, που χτίστηκε το 1723 από τον Armand-Claude Molet, αρχιτέκτονα των Ηλυσίων Πεδίων, για τον Pierre Perrin, προσωπικό γραμματέα του Αυτοκράτορα Ήλιου, έχει διατηρήσει ανέπαφη την πρόσοψη και την οροφή του, που έχουν χαρακτηριστεί ως κομμάτια ιστορικού μνημείου. Η θέση του εντοπίζεται ακριβώς στη διασταύρωση της πλατείας με την οδό Faubourg Saint- Honoré, ιδανικό σημείο για αγορές και όμορφους περιπάτους. Βρίσκεται ακόμα μόλις λίγα βήματα μακριά από το Ritz, ενώ απέναντί του βλέπει το κεντρικό κατάστημα της Louis Vuitton.

Αυτός ο επιχειρηματικός ελιγμός είναι κομβικής σημασίας, αφού η απόκτηση του κτιρίου έγινε εγκαίρως, αναχαιτίζοντας κατά έναν τρόπο την επεκτατική πολιτική του ομίλου LVHM, της οικογένειας Arnault, οι οποίοι έχουν συγκεντρώσει το μεγαλύτερο κομμάτι ιδιοκτησίας στο ιστορικό κέντρο της πρωτεύουσας. Τη διαμόρφωση του χώρου, που πήρε τέσσερα χρόνια και υπολογίζεται ότι στοίχισε γύρω στα 19 εκατομμύρια δολάρια επιμελήθηκε ο μαιτρ μεγάλων αλυσίδων, όπως των 4 Seasons, Ritz-Carlton και Waldorf Astoria, Pierre-Yves Rochon.

Ζητούμενο μία συνάντηση της ιστορίας με το σύγχρονο design, εξυψώνοντας την τέχνη του εὖ ζην. Ο Rochon παρέμεινε πιστός στον κλασικισμό της γαλλικής αρχιτεκτονικής και στο στιλ του αγαπημένου του Λουδοβίκου ΙΔ’, αναδεικνύοντας παράλληλα τη συμβολή της Chopard στην υψηλή κοσμηματοποιία. Για τη διακόσμηση ανέτρεξε στα κειμήλια της οικογένειας και στην προσωπική τους συλλογή έργων τέχνης, επιλέγοντας, μεταξύ άλλων, τη σειρά έργων τέχνης «Gems» του Andy Warhol και τις λιθογραφίες του Marc Chagall από τη δεκαετία του ’60.

Στην είσοδο του ξενοδοχείου δεσπόζει μία γιγάντια εγκατάσταση-περιδέραιο από κρύσταλλα Murano στο χρώμα της ακουαμαρίνας του καλλιτέχνη Jean-Michel Othoniel. Σε αντίθεση με τις παραδοσιακές ρεσεψιόν, η υποδοχή αποπνέει την επισημότητα ενός παλιού μεγάρου με το τζάκι του 18ου αιώνα, τη μεγάλη σκάλα και το ψηλοτάβανο φουαγιέ με έναν- αλλοτινών εποχών- μπάτλερ να αναμένει να εκπληρώσει εστέτ επιθυμίες.

Η διακόσμηση εμπνέεται από περασμένες συλλογές κοσμημάτων της Chopard, με ονόματα πολύτιμων λίθων να δίνουν το όνομά τους σε κάποια από τα δέκα δωμάτια και τις πέντε σουίτες, όπως Rubis, Émeraude και Améthyste. Η σουίτα «Jade» είναι αφιερωμένη στον δρόμο του μεταξιού με λακαριστά σχέδια στο κόκκινο και στο μαύρο, μοτίβα ερωδιών και λουλουδιών της νότιας Ασίας, η «Copacabana», δίνει το φως και τον ρυθμό της Βραζιλίας, ενώ άλλες, όπως η Boussole, είναι αφιερωμένες στην αγάπη των χειροποίητων κατασκευών, στα μηχανικά ρολόγια ή στην αστρονομία και την παρατήρηση των αστερισμών.

Κρυστάλλινοι φωτισμοί της Lalique, γύψινα εποχής στις οροφές, νωπογραφίες των ατελιέ De Gournay και ξύλινες μαρκετερί από τα εργαστήρια De la Chapelle, είναι μερικές από τις λεπτομέρειες, που συνθέτουν τον χώρο. Στον δεύτερο όροφο, κοινόχρηστοι χώροι γεμάτοι ατμόσφαιρα ανήκουν στις εκλεκτικές παροχές του. Όπως το αναγνωστήριο με βιβλιοθήκες που φτάνουν μέχρι το ταβάνι. Ή ο χειμερινός κήπος «animal world» με το αίθριο, που δανείστηκε το ονομά του από την επετειακή συλλογή της Chopard του 2010 για τα 150 της χρόνια. Το σκηνικό άγριας φύσης επενδύθηκε με εξωτικές τοιχογραφίες από τροπικά δάση και μωσαἵκά με παγόνια και πεταλούδες λαξευμένα από πολύτιμες πέτρες καμπουσόν, ενώ ο χώρος του lounge για απόλαυση πούρων, θυμίζει ιδιότυπο speakeasy με άρωμα Άπω Ανατολής. Ατού του ξενοδοχείου, το Appartement, ένα εξολοκλήρου ιδιωτικό διαμέρισμα, που παρομοιάζεται με μια χρυσοποίκιλτη μινιατούρα των Βερσαλλιών και η διαμονή σε αυτό αγγίζει το ιλιγγιώδες ποσό των 14.000 ευρώ ημερησίως.

Το μενού τους υπογράφει ο Σεφ Borris Algarra, ενώ ο φημισμένος φούρνος Baptiste προμηθεύει κλασικά γαλλικά πιάτα, που απολαμβάνει κανείς με την άνεσή του στο δωμάτιο, στο σαλόνι ή στο table d'hôtes, το παραδοσιακό κελάρι απέναντι από την κουζίνα.

Η στοχευμένη στρατηγική του Οίκου βασίζεται στην αποκλειστική συνεργασία με high-end ταξιδιωτικά πρακτορεία και μια VIP λίστα από το υπάρχον πελατολόγιο τους. «Δεν θέλουμε να είμαστε ο Νο.1 προορισμός για τους νεοαφιχθέντες στο Παρίσι. Είμαστε περισσότερο κατάλληλοι για όσους έχουν από καιρό έχουν γνωρίσει τη φιλοξενία στο Παρίσι και αναζητούν μία νέα οπτική», εξήγησε πολύ συνειδητά ο co-president της Chopard στο CNN. Γι’ αυτό και στα σχέδιά τους δεν υπάρχει πρόβλεψη για δημιουργία μιας ξενοδοχειακής αλυσίδας.

Η σοφιστικέ γοητεία και ο κοσμοπολίτικος αέρας της Chopard συνενώνονται σε έναν ευγενή χώρο φιλοξενίας και εξατομικευμένης εμπειρίας. Καθετί είναι σχεδιασμένο για να χαρίζει την εντύπωση μιας πριβέ διαμονής σε ένα παλιό, απροσπέλαστο για τους πολλούς, ιδιόκτητο αρχοντικό. Κι αυτό θα πει αληθινή πολυτέλεια.