Οι ταινίες της εβδομάδας

Οι ταινίες της εβδομάδας: Ο Ράιαν Γκόσλινγκ και η Έμιλι Μπλαντ γίνονται το απόλυτο Barbenheimer ζευγάρι

Αυτή την εβδομάδα, ο Ράιν Γκόσλινγκ συναντάει την Έμιλι Μπλαντ σε μια απολαυστική  περιπέτεια για τους αφανείς ήρωες του σινεμά, ενώ  ο Σεμπαστιάν Βανιτσέκ με το σκηνοθετικό του ντεμπούτο θα μας κάνει να φοβηθούμε τις αράχνες.

 Ο Κασκαντέρ (The Fall Guy)

Σκηνοθεσία: Ντέιβιντ Λιτς

Παίζουν: Ράιαν Γκόσλινγκ, Έμιλι Μπλαντ, Άαρον Τέιλορ Τζόνσον, Τομ Ράιντερ, Χάνα Γουάντινγκχαμ, Γουίνστον Ντιουκ, Στέφανι Σου

Περίληψη: Μια περιπέτεια για τους αφανείς ήρωες της κινηματογραφικής βιομηχανίας.   

Ο Ντέιβιντ Λιτς («Bullet Train», «Atomic Blonde», «Deadpool 2», «Fast & Furious: Hobbs & Shaw») επιστρέφει με απολαυστική  περιπέτεια και πρωταγωνιστές τους Ράιαν Γκόσλινγκ και Έμιλι Μπλαντ.

O Κολτ Σίβερς είναι ένας επαγγελματίας stuntman στο Χόλιγουντ: ανατινάζεται, τρακάρει, τον πυροβολούν και τον ρίχνουν από παράθυρα για να κερδίζει το μεροκάματό του. Πλέον, έχοντας επιβιώσει από ένα επικίνδυνο ατύχημα και όντας ένα βήμα πριν από τη σύνταξη, εργάζεται ως παρακαδόρος, όταν θα βρεθεί στην Αυστραλία για να βοηθήσει την πρώην αγαπημένη του, την Τζόντι Μορένο, στο σκηνοθετικό της ντεμπούτο. Όταν όμως ο πρωταγωνιστής της εξαφανίζεται μυστηριωδώς από τα γυρίσματα, ο Κολτ πρέπει να εντοπίσει τον αγνοούμενο κινηματογραφικό αστέρα, να λύσει μία σκοτεινή υπόθεση συνωμοσίας, αλλά και να κερδίσει ξανά τον έρωτα της ζωής του.

Γνωρίζοντας από πρώτο χέρι τiς δυσκολίες της δουλειάς ενός κασκαντέρ, αφού και ο ίδιος υπήρξε ένας από τους πλέον ικανούς της κινηματογραφικής βιομηχανίας, ο Ντέιβιντ Λιτς αποφασίζει να φέρει στο φως την παραγνωρισμένη αυτή ιδιότητα από την Ακαδημία, που δεν την έχει συμπεριλάβει ποτέ στα βραβεία της.

Συνδυάζοντας εξαιρετικά  ένα καλογραμμένο lοve story με την αδρεναλίνη ενός blockbuster, δείχνει πως ξέρει να κρατάει τις ισορροπίες, εξελίσσοντας παράλληλα και τις δύο ιστορίες του -το ρομάντζο δηλαδή και την αναζήτηση του εξαφανισμένου σταρ- χωρίς να αδικεί καμία, υπογράφοντας την απόλυτα fun entertaining ταινία της άνοιξης. Ταυτόχρονα όμως, δράττει την ευκαιρία να μιλήσει για αυτούς τους ακούραστους εργάτες της μεγάλης οθόνης, που ρισκάρουν τη ζωή τους για ελάχιστα χρήματα και θυσιάζονται στον βωμό της διασκέδασης, μένοντας πάντα στη σκιά.

Οι χορογραφίες φυσικά είναι εξαιρετικές, δεν λείπουν μερικά απολαυστικά σινεφιλικά inside jokes στο ύφος του Μπερχτ, ενώ η εκρηκτική χημεία του πρωταγωνιστικού διδύμου, που δίνει στο trend του Barbenheimer άλλη διάσταση, απογειώνει το αποτέλεσμα.

O Ράιαν Γκόσλινγκ τσαλακώνειτην  εικόνα του για ακόμα μία φορά, προβάλλοντας την ευάλωτη πλευρά ενός σκληροτράχηλου αρσενικού, ενώ η ρομαντική Έμιλι Μπλαντ με τις βιτριολικές της ατάκες, αποδεικνύει την κωμική της στόφα.

Μένει να δούμε αν τελικά η προσπάθεια του Λιτς θα κινητοποιήσει την Ακαδημία και μετά από την προσθήκη για το καλύτερο casting  στις κατηγορίες των βραβείων, εισάγει ακόμα μία, δικαιώνοντας σε όλους αυτούς τους ήρωες της κινηματογραφικής βιομηχανίας, που χωρίς τον ιδρώτα τους, οι περιπέτειες δράσης δεν θα ήταν ίδιες.

Στον Ιστό του Τρόμου (Vermines /Infested)

Σκηνοθεσία: Σεμπαστιάν Βανιτσέκ

Παίζουν: Τέο Κρίστιν, Σοφιά Λεσάφρ, Ζερόμ Νίελ, Λιζά Νιαρκό

Περίληψη: Ένας μοναχικός άντρας βρίσκει μια δηλητηριώδη αράχνη, που θα σπείρει τον πανικό.

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Σεμπάστιαν Βάνιτσεκ είναι μια αλληγορία, γεμάτη σασπένς... και αράχνες.

Ο Καλέμπ, ένας μοναχικός νεαρός άντρας, αποκομμένος από  τους φίλους και την οικογένειάτου, με αδυναμία στα εξωτικά ζώα, φέρνει στο διαμέρισμα του μια δηλητηριώδη αράχνη, που ανήκει σε ένα σπάνιο και πολύ επικίνδυνο είδος. Η αράχνη όμως θα δραπετεύσει και θα μετατρέψει ολόκληρο το κτίριο σε μια φριχτή παγίδα θανάτου. Την ίδια ώρα, η αστυνομία αποκλείει κάθε έξοδο διαφυγής, εγκλωβίζοντας τους κατοίκους, οι οποίοι εκπροσωπούν όλες τις εκφάνσεις της γαλλικής κοινωνίας.

Από το «The Black Scorpion» του 1957 μέχριτο «Arachnophobia» και το πιο πρόσφατο «Mimic» του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο, τα έντομα πάντα είχαν μια εξέχουσα θέση στην ανθολογία των horror. Ο Βάνιτσεκ λοιπόν στην πρώτη μεγάλου μήκους του φτιάχνει μια δική του εκδοχή για τις αράχνες, οι οποίες εδώ χρησιμοποιούν το ανθρώπινο σώμα μας ξενιστή. Έτσι, μια επικίνδυνη θανατηφόρα επιδημία απειλεί ένα οικιστικό συγκρότημα, τις περιβόητες «αρένες του Πικάσο»- που η αστυνομία απομονώνει, με αποτέλεσμα να διαταραχθεί η καθημερινότητα των  κατοίκων, που ως άλλα έντομα αγωνίζονται να επιβιώσουν.

Το πολιτικό σχόλιο του Βάνιτσεκ σχετικά με την απειλή που μολύνει μια μικροκοινωνία και τον αγώνα επιβίωσης αν και σαφές, δεν αναπτύσσεται επαρκώς, όμως η κλειστοφοβική ατμόσφαιρα και οι σκηνές με τις τρομακτικές αράχνες δείχνουν πως ο δημιουργός ξέρει να διαχειρίζεται τους κανόνες του είδους, παρόλο που συχνά προκειμένου να μας πείσει για τις συμβολισμούς του, δεν  διστάζει να καταφύγει σε μελοδραματικά τρικάκια.

Παίζεται ακόμα:

Γκάρφιλντ: Γάτος με Πέταλα ( The Garfield Movie)

Σκηνοθεσία: Μάρκ Ντίνταλ

Με τις φωνές των: Κρις Πρατ, Σάμιουελ Λ. Τζάκσον, Χάνα Γουάντινγκχαμ, Βινγκ Ρέιμς, Νίκολας Χουλτ

Με τις φωνές των (στα ελληνικά): Κωνσταντίνου Ρεπάνη, Βασίλη Μήλιου, Αφροδίτης Αντωνάκη, Νίκου Βουρλιώτη κ.α

Περίληψη: Ο πορτοκαλί λάτρης των λαζανιών μαζί με τον άσπονδο φίλο του Όντι ξεκινούν μια απίθανη περιπέτεια.

Η ταινία θα προβάλλεται μεταγλωττισμένη στα ελληνικά, αλλά και με υπότιτλους.

Ο αγαπημένος πορτοκαλί τεμπελόγατος επιστρέφει σε νέες περιπέτειες.

Ο Γκάρφιλντ, ο παγκοσμίως διάσημος κατοικίδιος γάτος που σιχαίνεται τις Δευτέρες και λατρεύει τα λαζάνια, πρόκειται να ζήσει την πιο απίθανη περιπέτεια εκτός σπιτιού. Μετά από μια αναπάντεχη συνάντηση με τον εξαφανισμένο εδώ και καιρό πατέρα του- έναν απεριποίητο γάτο του δρόμου με το όνομα Βικ – ο Γκάρφιλντ και ο σκυλοφίλος του Όντι αναγκάζονται να εγκαταλείψουν την άνετη ζωή τους στο υπέροχο σπιτικό τους και να ακολουθήσουν τον Βικ σε μια ξεκαρδιστική, ριψοκίνδυνη ληστεία.

Επαναπροβολή:

Το Χρώμα του Ροδιού (Sayat Nova)

Σκηνοθεσία: Σεργκέι Παρατζάνοφ

Παίζουν: Σοφίκο Κιαουρέλι, Μέλκον Αλεξανιάν, Γκόγκι Γκεγκεσκόρι, Βίλεν Γκάλστγιαν

Περίληψη: Η ζωή και το έργο του Αρμένιου ποιητή Αρουθίν Σαγιαντίν (1712-1975), γνωστού ως Σάγιατ Νόβα.

Το αριστούργημα του Σεργκέι Παρατζάνοφ κυκλοφορεί σε επανέκδοση.

 Ο Αρμένης ποιητής Αρούθιν Σαγιαντίν (1712-1795), γνωστός  και με το παρατσούκλι Σάγιατ Νόβα, που σημαίνει «ο βασιλιάς του τραγουδιού», ήταν ένας βασιλιάς χωρίς βασίλειο, κι όπως όλοι οι Αρμένιοι, ένας άνθρωπος ξεχασμένος πάνω στο Αραράτ από  την εποχή του Νώε.

Ο Σεργκέι Παρατζάνοφ, μέσα από συμβολικές εικόνες, εμπνευσμένες από την αρμενική κληρονομιά – που ήταν άλλωστε και η κληρονομιά του ίδιου- και χωρίς διαλόγους,  αποκαλύπτει τη ζωή του ποιητή περισσότερο μέσα από το έργο του, παρά ακολουθώντας μια συμβατική αφήγηση των σημαντικών γεγονότων της ζωής του.

Βλέπουμε λοιπόν από τη μία τον ποιητή να μεγαλώνει, να ερωτεύεται, να μπαίνει σε ένα μοναστήρι και να πεθαίνει, αλλά αυτά τα περιστατικά απεικονίζονται εικαστικά μέσα από τη φαντασία του Παρατζανοφ και τα ποιήματα του Νόβα.

Η ταινία ενόχλησε το σοβιετικό καθεστώς, που τη λογόκρινε και απαγόρευσε την προβολή της, φυλακίζοντας τον σκηνοθέτη ως κλέφτη και ομοφυλόφιλο.