Οι ταινίες της εβδομάδας: Η τρυφερή Ιζαμπέλ Ιπέρ και ο Ράμι Μάλεκ ως ασυνήθιστος κατάσκοπος-εκδικητής
Αυτή την εβδομάδα, η Ιζαμπέλ Ιπέρ γίνεται μια «ασυνήθιστη φίλη», ο Ματίας Γκλάσνερ διερευνά τι συμβαίνει «Πριν το τέλος», ο Ράμι Μάλεκ πρωταγωνιστεί σε ένα θρίλερ δράσης του Τζέιμς Χόις και ο ράπερ Bloody Hawk αποκαλύπτεται για πρώτη φορά μέσα από το ντοκιμαντέρ του Στέλιου Κοτιώνη και του Ορέστη Πλακιά.
Ασυνήθιστες Φίλες (La Prisonnière de Bordeaux /Visiting Hours)
Σκηνοθεσία: Πατρισιά Μαζουί
Παίζουν: Ιζαμπέλ Ιπέρ, Χαφσιά Χερζί
Περίληψη: Η φιλία δύο φαινομενικά αταίριαστων γυναικών, που ξεκινά στο επισκεπτήριο της φυλακής: εκεί όπου βρίσκονται κρατούμενοι οι σύζυγοί τους.
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ πρωταγωνιστεί σε μια γαλλική δραμεντί με επίκεντρο τη γυναικεία φιλία και τις ταξικές ανισότητες.
Η Αλμά είναι μια εκκεντρική πλούσια, η οποία μένει μόνη της σ’ ένα μεγάλο σπίτι στο Μπορντό. Επισκεπτόμενη τον φυλακισμένο σύζυγό της, που εκτίει την ποινή του εξαιτίας ενός τροχαίου, θα γνωρίσει την αραβικής καταγωγής Μίνα, νεαρή μητέρα δυο μικρών παιδιών, που επίσης επισκέπτεται τον σύζυγό της. H μοναχική Άλμα της βρίσκει δουλειά και της προτείνει να τη φιλοξενήσει, γιατί αισθάνεται ότι η παρουσία της στο σπίτι θα γεμίσει τη ζωή της. Έτσι, θα ξεκινήσει μεταξύ τους μια παράδοξη φιλία, η οποία σύντομα θα δοκιμαστεί από σκληρά διλήμματα.
Η σκηνοθέτιδα Πατρισιά Μαζουί («Saint-Cyr», «Peaux de Vaches) ποντάρει στις ταξικές αντιθέσεις και ανισότητες, όπως αυτές τέλεια εκπροσωπούνται από την Ιζαμπέλ Ιπέρ και την Χάφσια Χερζί, και εστιάζει σε δύο μείζονα θέματα: την ανάγκη για μια καλύτερη ζωή και την έλλειψη συντροφικότητας. Οι δυο ηρωίδες της, εγκλωβισμένες η καθεμία στη δική της «φυλακή», στους ρόλους δηλαδή που καλούνται να αναλάβουν ως γυναίκες, συμπληρώνουν η μία τα κενά της άλλης, δημιουργώντας έναν περίπλοκο σύνδεσμο, που ενίοτε φλερτάρει και με την ερωτική σχέση.
Παίζοντας με την έννοια της φυλακής, η δημιουργός καταφεύγει σε διάφορα τεχνάσματα για να κάνει μια σκηνοθετική ανατροπή, όμως τελικά δεν αποφεύγει κλασικά στερεότυπα, συνθέτοντας μια συμβατική πλην καλογραμμένη δραμεντί, που διαθέτει δύο πολύ καλές ερμηνείες από δύο ηθοποιούς, που φαίνεται να βλέπουν μέσα από τους χαρακτήρες τους μια προέκταση του εαυτού τους.
Πριν το Τέλος (Sterben /Dying)
Σκηνοθεσία: Ματίας Γκλάσνερ
Παίζουν: Λαρς Άιντινγκερ, Λίλιθ Στάνγκενμπεργκ, Κορίνα Χαρφούχ, Χανς-Ούβε Μπάουερ, Ρόμπερτ Γκβίζντεκ, Ρόναλντ Ζέρφελντ, Σάσκια Ρόζενταλ, Άννα Μπεντέρκε
Περίληψη: Μια αποξενωμένη οικογένεια έρχεται πολλαπλά αντιμέτωπη με την απώλεια.
Ο Ματίας Γκλάσνερ αναλύει τις προβληματικές οικογενειακές σχέσεις, αποσπώντας την Αργυρή Άρκτο Σεναρίου στο Φεστιβάλ Βερολίνου και το βραβείο καλύτερης ταινίας από τη Γερμανική Ακαδημία Κινηματογράφου.
Η Λίσι ανακουφίζεται όταν ο άντρας της, που υποφέρει από άνοια, μπαίνει σε γηροκομείο. Όμως η ελευθερία της δεν θα κρατήσει, καθώς μαθαίνει ότι δεν της απομένει και πολύς χρόνος. Ο γιος της, ένας μαέστρος γύρω στα 40, εργάζεται πάνω σε μια σύνθεση του δύστροπου, καλού του φίλου Μπέρναρντ με τίτλο «Πεθαίνοντας» και παράλληλα βοηθάει την πρώην σύντροφό του να μεγαλώσει το παιδί κάποιου άλλου, ενώ η κόρη της μπλέκει σε μια παράνομη σχέση, που ενισχύει την αγάπη της για το αλκοόλ. Tι συμβαίνει, όταν τα αποξενωμένα μέλη της οικογένειας συναντιούνται επιτέλους ξανά, καθώς ο θάνατος εμφανίζεται στο κατώφλι;
Το τρίωρο οικογενειακό έπος του Ματίας Γκλάσνερ («Ελεύθερη Βούληση»), χωρισμένο σε τέσσερα διαφορετικά κεφάλαια, βάζει βαθιά το μαχαίρι, αλλά ίσως περισσότερο δραματικά από όσο χρειάζεται, στις οικογενειακές σχέσεις, σε αυτά που μας αποξενώνουν, μας αποσυντονίζουν και τελικά μας αφήνουν μόνους μας.
Σε αντίθεση με τον Τομ, που ενορχηστρώνει τέλεια τους μουσικούς του, οι ήρωες του Γερμανού δημιουργού δεν μπορούν να βρουν την αρμονία, παλεύουν ανάμεσα στις επιλογές τους και τις κοινωνικές επιταγές. Ο Γκλάσνερ τους παρατηρεί από κοντά στις σιωπές, στις εκρήξεις, στις πτώσεις τους, αντιμετωπίζοντας με τρυφερότητα τις αποτυχίες και τις αδυναμίες τους. Κι ενώ αρχικά δίνει την αίσθηση ότι θα φτιάξει μια ταινία για τον θάνατο, τελικά συνθέτει μια ωδή στη ζωή, που μπολιάζει κατά καιρούς με ένα μαύρο χιούμορ. Ίσως αν υπήρχαν περισσότερες τέτοιες στιγμές, η τρίωρη διάρκεια να μην ήταν τόσο κουραστική, αλλά τελικά το αποτέλεσμα λειτουργεί ως ένα ορχηστρικό κομμάτι, που εισχωρεί στην ψυχή.
Ο Ερασιτέχνης (The Amateur)
Σκηνοθεσία: Τζέιμς Χόις
Παίζουν: Ράμι Μάλεκ, Ρέιτσελ Μπρόσναχαν, Κατρίνα Μπαλφ, Τζον Μπέρνθαλ, Μάικλ Στούλμπαργκ, Χολτ ΜακΚάλανεϊ, Τζουλιάν Νίκολσον, Αντριάν Μαρτίνεζ, Ντάνι Σαπάνι, Λόρενς Φίσμπερν
Περίληψη: Μετά από τον θάνατο της γυναίκας του σε τρομοκρατική επίθεση, ένας υπάλληλος της CIA αποφασίζει να πάρει εκδίκηση με κάθε κόστος.
Ριμέικ ενός καναδικού κατασκοπικού θρίλερ του 1981, με πρωταγωνιστή τον βραβευμένο με Όσκαρ Ράμι Μάλεκ.
Ο Τσάρλι Χέλερ είναι ένας πανέξυπνος, αλλά βαθιά εσωστρεφής υπάλληλος της CIA, που εργάζεται ως ειδήμων στο σπάσιμο κωδίκων σε ένα υπόγειο στα κεντρικά γραφεία στο Λάνγκλεϊ. H ζωή του ανατρέπεται, όταν η γυναίκα του σκοτώνεται σε τρομοκρατική επίθεση στο Λονδίνο. Όταν οι προϊστάμενοί του αρνούνται να αναλάβουν δράση, εκείνος παίρνει την κατάσταση στα χέρια του, ξεκινώντας ένα επικίνδυνο οδοιπορικό ανά τον κόσμο για να εντοπίσει τους υπεύθυνους. Η ευφυΐα του αποτελεί το απόλυτο όπλο για να ξεφύγει από τους διώκτες του και να πετύχει την εκδίκησή του.
Βασισμένος στο μυθιστόρημα του Ρόμπερτ Λίτελ, ο Τζέιμς Χόις (γνωστός κυρίως από τις τηλεοπτικές του δουλειές, όπως το «Black Mirror») και υπηρετώντας ένα στουντιακής λογικής revenge story, επενδύει στο τραύμα του ήρωά του και σε μια κλειστοφοβική ατμόσφαιρα, παρά στις σκηνές δράσης και σε λουτρά αίματος.
Με κοσμοπολίτικο φόντο (Κωνσταντινούπολη, Λονδίνο, Μαδρίτη, Παρίσι), μια μελαγχολική θλίψη επικρατεί και οι σιωπές αντικαθιστούν τους καταιγιστικούς ρυθμούς ανάλογων ταινιών, όμως κάπου το όλο εγχείρημα αδυνατεί να βρει μια ξεκάθαρη ταυτότητα, με τον Χόις να κινείται σε γνωστά μονοπάτια ανατροπών για να διατηρήσει το σασπένς, χωρίς όμως ούτε να προσφέρειτο θέαμα των σύγχρονων action movies, ούτε το συναισθηματικό βάθος κατασκοπικών θρίλερ με τα οποία φλερτάρει.
Φαντάσματα από το Παρελθόν (Les Fantômes /Ghost Trail)
Σκηνοθεσία: Τζονατάν Μιλέ
Παίζουν: Αντ’αμ Μπεσά, Ταουφίκ Μπαρχόμ, Τζούλια Φραντς Ρίχτερ, Χάλα Ρατζάμπ
Περίληψη: Ο Χαμίντ είναι μέλος μιας μυστικής ομάδας που καταδιώκει στελέχη του συριακού καθεστώτος, τα οποία έχουν τραπεί σε φυγή. Αναζητώντας τα ίχνη του πρώην βασανιστή του, εντοπίζει στη Γαλλία κάποιον που του τον θυμίζει έντονα.
Tο μυθοπλαστικό ντεμπούτο του Τζονατάν Μιλέ, που προβλήθηκε στις Νύχτες Πρεμιέρας.
Πρώην καθηγητής πανεπιστημίου, ο Χαμίντ ζει μια διπλή ζωή ως μέλος μιας μυστικής οργάνωσης, που προσπαθεί να εντοπίσει εγκληματίες πολέμου του απολυταρχικού καθεστώτος της Συρίας. Η τελευταία του αποστολή τον φέρνει στο Στρασβούργο, αντιμέτωπο με τον άνθρωπο που πιστεύει ότι είναι ο πρώην βασανιστής του. Μετέωρος ανάμεσα στη δικαιοσύνη, την προσωπική εκδίκηση και την εμμονή, θα οδηγηθεί μοιραία σε επικίνδυνα μονοπάτια.
Με προϋπηρεσία στο ντοκιμαντέρ, έμπνευση από τη σύγχρονη πολιτική επικαιρότητα και εμφανείς επιρροές από το σινεμά των 70s, ο Μιλέ στην πρώτη του μεγάλου μήκους, με μεθοδικότητα και ρεαλισμό δομεί ένα παιχνίδι εκδίκησης, όπου το διακύβευμα για τον ήρωά του, έναν άνθρωπο εξόριστο στην ουσία, είναι να επουλώσει τα τραύματά του. Εστιάζοντας περισσότερο στις σιωπές παρά στη δράση, ο Μιλέ ακολουθεί τον Χαμίντ, που υποδύεται υποδειγματικά και με έντονη εσωτερικότητα ο Αντάμ Μπεσά, στην καθημερινότητά του από τη στιγμή που βρίσκεται ενώπιον του υποτιθέμενου βασανιστή του. Η αμφισβήτηση σχετικά με την αληθινή ταυτότητα του εν λόγω προσώπου εντείνει τα ηθικά διλήμματα – κυρίως για τον θεατή –, μαζί και το σασπένς, αν και συχνά οι δευτερεύουσες ιστορίες από τη ζωή του Χαμίντ λειτουργούν αποπροσανατολιστικά.
Το πολιτικό κομμάτι της ιστορίας, ο εμφύλιος δηλαδή στη Συρία, δεν απασχολεί ιδιαίτερα τον Μιλέ, και σωστά, μιας και πρόκειται για μια υπόθεση δύσκολα διαχειρίσιμη, ειδικά από έναν Δυτικό, και ενώ δεν λείπουν τελικά κάποια κλισέ, δείχνει πως είναι ικανός να ανατρέπει τους κανόνες.
Εμείς: Μια Ταινία για τον Bloody Hawk
Σκηνοθεσία: Στέλιος Κοτιώνης και Ορέστης Πλακιάς
Περίληψη: Η καλοκαιρινή περιοδεία του ράπερ Bloody Hawk από την Αθήνα ως την Ξάνθη, και από το τωρινό του momentum στο μακρινό παρελθόν.
Το ντοκιμαντέρ του Στέλιου Κοτιώνη και του Ορέστη Πλακιά για τον πολυπλατινένιο ράπερ Bloody Hawk.
Το ντοκιμαντέρ ακολουθεί την πορεία του ράπερ-φαινόμενο στη από την Αθήνα ως την Ξάνθη,τότε που ο Νικόλας Κίτσος δεν ήταν ακόμη ο Bloody Hawk. Έχοντας αρνηθεί πεισματικά να δημοσιοποιήσει οποιαδήποτε συνέντευξη απ’ την αρχή της καριέρας του, ο Νίκος αποκαλύπτεται επιτέλους για πρώτη φορά στον φακό.
Στα 29 του, ο Bloody Hawk, ένα παιδί από την Ξάνθη, έμελλε να γίνει ο απόλυτος σταρ στον χώρο της ελληνικής ραπ, με το δικό του ντοκιμαντέρ, που σίγουρα θα λατρέψουν οι πιστοί θαυμαστές του. Και όσοι όμως δεν ασχολούνται με το συγκεκριμένο είδος και δεν έχουν καμία ιδέα για το ποιος είναι ο Bloody Hawk, θα γοητευτούν από αυτήν την ιστορία του παιδιού από την περιφέρεια, που δεν έπαψε ποτέ να αγαπάει την πόλη του, τους φίλους του και την οικογένειά του, και που φτιάχνει μια σύγχρονη ποίηση απευθυνόμενη στη γενιά του. Όλα αυτά εξιστορούνται στα πλαίσια μιας καλοκαιρινής περιοδείας, που τελειώνει με μια συγκλονιστική συναυλία στην Ξάνθη, με τον Νίκο να επιστρέφει στα πάτρια εδάφη και να αφιερώνει τη βραδιά στον παππού του.
Ο Στέλιος Κοτιώνης και ο Ορέστης Πλακιάς προσεγγίζουν το θέμα τους με έναν τρόπο που αφορά το ευρύ κοινό, κι όχι μόνο όσους που ακούν ραπ, και παρά το γεγονός ότι δεν μπαίνουν σε πολύ βαθιά νερά, φτιάχνουν ένα υποδειγματικό success story, που δεν ξεχνά τις καταβολές του.
Πανίδα (Fauna)
Σκηνοθεσία: Στρατούλα Θεοδωράτου
Παίζουν: Έλενα Μαυρίδου, Αντώνης Μυριαγκός, Γιώργος Μωρόγιαννης, Ηλέκτρα Νικολούζου
Περίληψη: Τέσσερα πρόσωπα σε ένα διαμέρισμα έρχονται αντιμέτωπα με βασανιστικές αλήθειες.
Η νέα ταινία της Στρατούλας Θεοδωράτου.
Μια φωτορεπόρτερ, ένας αρχιτέκτονας, η σύζυγός του κι o πατέρας του, ο οποίος πάσχει από άνοια, εγκλωβίζονται στο κέντρο της Αθήνας μια μέρα που εκτυλίσσονται εκτεταμένα επεισόδια. Όλοι, με διαφορετικό τρόπο, εμπλέκονται σε μια μεγάλη πυρκαγιά με δεκάδες νεκρούς. Η Άννα, η φωτορεπόρτερ, είναι πεπεισμένη ότι πρόκειται για σχεδιασμένο έγκλημα, με συγκεκριμένο στόχο και τεράστια οικονομικά οφέλη, κι αγωνίζεται να το αποδείξει. 'Ομως, για τον Παύλο, τον αρχιτέκτονα, τα ίδια γεγονότα έχουν μια διαφορετική ερμηνεία και την πιέζει να παραιτηθεί από τον αγώνα της. Ο μόνος που ξέρει τι έχει στ’ αλήθεια συμβεί είναι ο ηλικιωμένος πατέρας του, ο Λάμπρος, αλλά η αρρώστια έχει διαβρώσει πια τη μνήμη του και κανένα βέβαιο συμπέρασμα δεν μπορεί να βγει από τα λόγια του. Η αναγκαστική τους συμβίωση φέρνει συγκρούσεις, καθώς σχέσεις εξάρτησης και συσσωρευμένος θυμός αναδύονται. Η αναζήτηση της αλήθειας μοιάζει ανέφικτη.
Η Στρατούλα Θεοδωράτου, με θητεία στο ντοκιμαντέρ, κλείνει σε ένα μεγαλοαστικό σαλόνι τέσσερις διαφορετικούς χαρακτήρες και, μέσα από ένα δράμα δωματίου θεατρικής λογικής, ανιχνεύει τα κακώς κείμενα της ελληνικής πραγματικότητας, θέτοντας τους ήρωές της προ των ευθυνών τους, παρά αναζητώντας μια μεγάλη αλήθεια. Απάτες, διαφθορά, γάμοι από συμφέρον, τελματωμένες σχέσεις, όλα βγαίνουν στη φόρα μέσα σε μια μέρα, όπως συμβαίνει στις τραγωδίες και στις σαπουνόπερες.
Σίγουρα, η ταινία της Θεοδωράτου δεν είναι τίποτα από τα δύο: με κάποιες καλές ιδέε, και μέσα από τις ρεαλιστικές, πειστικές ερμηνείες των ηθοποιών, η Ελληνίδα δημιουργός καταφέρνει να αποτυπώσει μια μικρογραφία της ελληνικής κοινωνίας, χωρίς όμως να φτάνει στη βαθύτερη αλήθεια, που τόσο επίμονα στοιχειώνει τους ήρωές της.
Παίζονται ακόμα:
Σμιλεμένες Ψυχές
Σκηνοθεσία: Σταύρος Ψυλλάκης
Περίληψη: Το πορτρέτο του Ζιλιέν Γκριβέλ, ενός Ελβετού οδοντιάτρου που έφτασε στην Ελλάδα το 1972 με σκοπό να φροντίσει τα δόντια ενός χανσενικού στην Αθήνα.
Ο Σταύρος Ψυλλάκης συνεχίζει τα ανθρώπινα πορτρέτα, αποσπώντας το Βραβείο FIPRESCI της Διεθνούς Ενωσης Κριτικών Κινηματογράφου για Ελληνικό ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους του Διαγωνιστικού Προγράμματος στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
O Ελβετός οδοντίατρος Ζιλιέν Γκριβέλ για 26 χρόνια (1972-1998)ερχόταν στην Αθήνα δύο φορές τον χρόνο και φρόντιζε δωρεάν τα δόντια των χανσενικών (λεπρών) στο Νοσοκομείο Λοιμωδών Νόσων «Η Αγία Βαρβάρα».
Έτσι, ξεκινά ένα μεγάλο εσωτερικό ταξίδι του Ζιλιέν προς τη δική του Ιθάκη. Αξιοποιώντας τα ημερολόγια εκείνης της περιόδου γράφει το «ΕΛΛΑΔΑ, η δική μου Ιθάκη», που ήταν και η αφορμή για την ταινία.
«Οι ασθενείς των οποίων έφτιαξα τα δόντια ήταν η αρχή του τεράστιου δικτύου φιλικών σχέσεων που έχω χτίσει στην Ελλάδα. Κάτι σαν τον «μίτο της Αριάδνης», που με οδήγησε βαθιά στο πνεύμα, τη σκέψη και τους ανθρώπους αυτής της θαυμαστής χώρας. Ο πρώτος υπεύθυνος αυτής της υπέροχης αποκάλυψης για μένα ήταν ο Μανώλης Φουντουλάκης, ο μπάρμπα Μανώλης. Τον συνάντησα στο νοσοκομείο το 1973, ενώ νοσηλευόταν για υποτροπή της νόσου. … Κάτι το αδιόρατο πέρασε ανάμεσά μας, μέσα από τις ματιές μας». Αργότερα, στο σπίτι του στην Ελούντα, θα του πει: «Ξέρεις, φίλε, από αυτές τις δοκιμασίες βγαίνει όμορφα σμιλεμένη η ψυχή του ανθρώπου», γράφει ο ίδιος.
Η ταινία, με κεντρικά πρόσωπα τον Ζιλιέν και τον Μανώλη Φουντουλάκη, δεν εστιάζει στην ίδια την πράξη του γιατρού, παρά το μεγαλείο της, ούτε στη ζωή των χανσενικών τότε που ήταν «λεπροί», δημόσιος εχθρός και βίωναν ένα κοινωνικό στίγμα, πιο σκληρό από την ίδια τους την ασθένεια. Αυτά αποτελούν το πλαίσιο που μέσα του συντελείται το μεγάλο εσωτερικό ταξίδι του Ζιλιέν προς τη δική του Ιθάκη.
Τα Αλεπουδάκια (Kina & Yuk)
Σκηνοθεσία: Γκιγιόμ Μαιντατσέφσκι
Αφήγηση στα ελληνικά: Ανδριανή Κασκέτα
Περίληψη: Δύο αλεπούδες ετοιμάζονται να γίνουν γονείς για πρώτη φορά. Όμως σε μια εποχή που η υπερθέρμανση του πλανήτη αλλάζει τους κανόνες, η φύση έχει άλλα σχέδια.
Ντοκιμαντέρ γαλλο-ιταλιο-καναδικής προέλευσης.
Η περιπέτεια ακολουθεί δύο αλεπούδες, την Κίνα και τον Γιουκ, που ετοιμάζονται να γίνουν γονείς για πρώτη φορά. Όμως σε μια εποχή που η υπερθέρμανση του πλανήτη αλλάζει τους κανόνες για όλους, η φύση έχει άλλα σχέδια. Όταν οι πάγοι λιώνουν και τους χωρίζουν, έρχονται αντιμέτωπες με μία μεγάλη πρόκληση: να βρουν ξανά τον δρόμο τους η μία προς την άλλη μέσα σε έναν κόσμο που αλλάζει. Τελικά, αυτό που θα κρατήσει το ζευγάριτων αλεπούδων ενωμένο δεν είναι άλλο από τη δύναμη της οικογένειας.
Καγιάρα: Ηρωίδα των Ινκας (Kayara)
Σκηνοθεσία: Σέζαρ Ζελάντα
Με τις φωνές των (στα ελληνικά): Έλενας Δελακούρα, Κωνσταντίνου Κλαυδιανού, Στέλιου Ψαρουδάκη, Ακίνδυνου Γκίκα κ.α
Περίληψη: Παρόλο που στο βασίλειο των Ίνκας μόνον οι άντρες μπορούν να γίνουν αγγελιαφόροι του αυτοκράτορα, η νεαρή Καγιάρα βγαίνει νικήτρια στη σχετική δοκιμασία. Οι παραδόσεις όμως της απαγορεύουν να κερδίσει αυτή την τιμητική θέση, μέχρι που ο βασιλιάς δηλητηριάζεται και η ζωή του εξαρτάται μόνο από τις ικανότητές της.
Μια περιπέτεια γεμάτη δράση, εμπνευσμένη από τον αρχαίο πολιτισμό των Ίνκας.
Σε μια αυτοκρατορία όπου μόνο οι άντρες μπορούν να γίνουν τσάσκι - οι αγγελιαφόροι των Ίνκας - η νεαρή Καγιάρα τολμά να αψηφήσει τους κανόνες και να διεκδικήσει τη θέση. Όταν ο αυτοκράτορας δηλητηριάζεται και η αυτοκρατορία απειλείται, η Καγιάρα ξεκινά μια επικίνδυνη αποστολή στα βάθη του Αμαζονίου για να βρει το μοναδικό αντίδοτο που μπορεί να τον σώσει. Με τον χρόνο να μετρά αντίστροφα και κινδύνους να την καταδιώκουν σε κάθε της βήμα, η Καγιάρα πρέπει να αποδείξει πως το θάρρος δεν έχει όρια.
Ο Γύρος του Κόσμου του Μικρού Γκρίζλι (Большое путешествие /The Big Trip 3: Race Around the World)
Σκηνοθεσία: Βασίλι Ροβένσκι
Με τις φωνές των (στα ελληνικά): Κώστα Τερζάκη, Τάσου Νταπαντά, Χρήστου Λαγκούση κ.α
Περίληψη: Ο αρκούδος Μικ Μικ περιμένει το τρίτο του παιδί, αλλά ο Πύθωνας με τον Γύπα παγιδεύουν τον γκαφατζή πελαργό και αλλάζουν το μωρό. Αποφασισμένος να βρει το αρκουδάκι του με κάθε κόστος, ο Μικ Μικ ξεκινάει μια περιπετειώδη αναζήτηση σ’ ολόκληρο τον πλανήτη.
Ρωσικό φιλμ κινουμένων σχεδίων για τη φιλία, την επιμονή και την αξία του να μην τα παρατάς ποτέ.
Ο Μικ Μικ και ο Όσκαρ πίστευαν ότι επιτέλους θα απολάμβαναν λίγη ηρεμία, μέχρι που μια νέα γκάφα του πελαργού τους φέρνει ένα μωρό, που δεν θα έπρεπε να είναι εκεί! Χωρίς δεύτερη σκέψη, ξεκινούν μια αποστολή γεμάτη δράση και αστείες καταστάσεις για να το παραδώσουν στην αληθινή του οικογένεια.
Αυτή τη φορά, το ταξίδι τους θα τους πάει ακόμα πιο μακριά, μέσα από ζούγκλες, ερήμους και απέραντες θάλασσες. Όμως, δεν είναι μόνοι τους… Παλιοί και νέοι φίλοι θα τους βοηθήσουν. Ωστόσο, εμφανίζονται και νέοι εχθροί, όπως ο παμπόνηρος Δον Γύπας και ο δόλιος Πύθωνας, που θα κάνουν τα πάντα για να τους σταματήσουν. Θα καταφέρουν να ξεπεράσουν όλα τα εμπόδια και να ολοκληρώσουν την αποστολή τους;
Επαναπροβολή
Ντελικατέσεν (Delicatessen)
Σκηνοθεσία: Ζαν-Πιέρ Ζενέ και Μαρκ Καρό
Παίζουν: Ντομινίκ Πινόν, Μαρί-Λορ Ντουγνάκ, Ζαν-Κλοντ Ντρεφίς, Καρίν Βιαρ, Ρούφους, Τίκι Ολγκαντό, Συλβί Λαγκιούνα, Ζακ Ματού, Ζαν-Φρανσουά Περιέ, Αν-Μαρί Πισανί, Χάουαρντ Βέρνον, Τσικ Ορτέγκα
Περίληψη: Σε μια μελλοντική, μετα-αποκαλυπτική γαλλική πόλη, που υποφέρει από έλλειψη τροφής και ειδικά κρέατος, ένας περιπλανώμενος κλόουν βρίσκει δουλειά σε μια απόμερη πολυκατοικία.
Το κλασικό φιλμ των Ζαν-Πιέρ Ζενέ και Μαρκ Καρό σε επανέκδοση.
Κάπου στο μακρινό μέλλον, ο ιδιοκτήτης μιας πολυκατοικίας, χασάπης στο επάγγελμα, προμηθεύει τους γείτονες του με κρέας. Η κόρη του ερωτεύεται τρελά τον Λουισόν και προσπαθεί με κάθε τρόπο να τον προστατέψει από τις περίεργες διαθέσεις του πατέρα της. Όταν όμως αυτός μαθαίνει σε τι κίνδυνο βρίσκεται, παίρνει την κοπέλα και το σκάει μαζί με μια ομάδα φανατικών χορτοφάγων για το άγνωστο.