Όσκαρ 2025: Μια τελετή χωρίς αναφορές στον Τραμπ, με το δειλό χειροκρότημα για την Κάρλα Σοφία Γκασκόν και χωρίς βραβείο για τη Ντέμι Μουρ

Όσκαρ 2025: Μια τελετή χωρίς αναφορές στον Τραμπ, με το δειλό χειροκρότημα για την Κάρλα Σοφία Γκασκόν και χωρίς βραβείο για τη Ντέμι Μουρ

Η φετινή τελετή απονομής των Όσκαρ πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Κυριακής, αλλά λόγω της Καθαράς Δευτέρας, κάποιοι μπορεί να έχασαν τα highlights. Αν δεν πρόλαβες να παρακολουθήσεις, εδώ θα βρεις όλα όσα χρειάζεται να ξέρεις για τα πιο σημαντικά γεγονότα της βραδιάς.

Η τελετή των Όσκαρ 2025 ήταν σύντομη και με πολλές ομιλίες που δεν είχαν ιδιαίτερη σημασία. Μερικές εξαιρέσεις, όμως, όπως η Ζόι Σαλντάνια που υπερασπίστηκε τους μετανάστες και οι σκηνοθέτες του καλύτερου ντοκιμαντέρ που πήραν θέση για τη Γάζα, ξεχώρισαν. Το μεγάλο «όχι» της βραδιάς ήρθε όταν η 25χρονη Mikey Madison κέρδισε το βραβείο καλύτερης ηθοποιού, στερώντας το από τη Ντέμι Μουρ.

Αν και οι ομιλίες ήταν σύντομες, η Ζόι Σαλντάνια χρησιμοποίησε τα πέντε δευτερόλεπτα της για να εκφράσει με δάκρυα την περηφάνια της για την καταγωγή της: «Είμαι η πρώτη Δομινικανή-Αμερικανίδα που παραλαμβάνει Όσκαρ και χαίρομαι που κέρδισα τραγουδώντας και μιλώντας στα ισπανικά».

AP Images

Η καλλιτέχνιδα, η καριέρα της οποίας έχει εδραιωθεί με ρόλους στους οποίους έχει βάψει το πρόσωπο της πράσινο (Gamora στους Φύλακες του Γαλαξία) και μπλε (η εξωγήινη στο Avatar), δήλωσε την αγάπη της για τον σύζυγό της, ο οποίος παρακολούθησε συγκινημένος την ομιλία της με μια όχι λιγότερο δακρυσμένη Penélope Cruz να είναι δίπλα του. Μάλιστα η Ζόι Σαλντάνια στην ομιλία της χρησιμοποιήσε και δυο λέξεις στα ισπανικά, επανέλαβε το «muchas gracias», κάτι συμβατικό, το οποίο όμως έχει μια πολιτική χροιά όταν ένα διάταγμα του Τραμπ έχει επιβάλει τα αγγλικά ως επίσημη γλώσσα στις Ηνωμένες Πολιτείες, πράγμα που σημαίνει ότι οι ομοσπονδιακές υπηρεσίες θα σταματήσουν να παρέχουν γλωσσικές υπηρεσίες σε ανθρώπους που δεν μιλούν τη γλώσσα του Σαίξπηρ.

Τα πρώτα λόγια της Ζόε Σαλντάνια μετά την απονομή του Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου στην Έμιλια Πέρεζ ήταν: «mami, mami». Δεν ήταν η μόνη που αναφέρθηκε στη μητέρα της.

Η Ζόε Σαλντάνια, ο Σον Μπέικερ, ο Αντριέν Μπρόντι και ο Κίερεν Κάλκιν αφιέρωσαν επίσης τα Όσκαρ τους στις μητέρες τους.

Ο Σον Μπέικερ, ο οποίος κέρδισε το Όσκαρ Καλύτερης Σκηνοθεσίας, θυμήθηκε και εκείνος τη μητέρα του, η οποία είχε γενέθλια την ίδια μέρα που ο γιος της κατέρριψε το ρεκόρ με τα περισσότερα βραβεία, κερδίζοντας Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας, Μοντάζ, Πρωτότυπου Σεναρίου, καθώς και το Όσκαρ για την πρωταγωνίστρια της ταινίας του Anora, Μίκι Μάντισον.

«Ερωτευτήκαμε τον κινηματογράφο στους κινηματογράφους. Η εμπειρία του να βλέπεις ταινία στον κινηματογράφο, ειδικά σε μια εποχή που ο κόσμος είναι τόσο διχασμένος, είναι μοναδική. Οι κινηματογράφοι περνούν δύσκολες στιγμές με την απώλεια 1.000 αιθουσών, και αυτό σημαίνει ότι χάνουμε κομμάτι της ταυτότητάς μας. Γι' αυτό παρακαλώ τους διανομείς να συνεχίσουν να κάνουν κυκλοφορίες και τους γονείς να πάνε με τα παιδιά τους στους κινηματογράφους για να δημιουργήσουμε τη νέα γενιά κινηματογραφόφιλων. Η μητέρα μου με μύησε στον κινηματογράφο όταν ήμουν πέντε, οπότε μαμά, αυτό είναι για σένα», είπε.

Ο Κίερεν Κάλκιν, νικητής του Όσκαρ 2025 στην κατηγορία Καλύτερου Δεύτερου Ανδρικού Ρόλου για την ταινία «Ένας πραγματικός πόνος», γυρίζει ταινίες και σειρές από μικρός, πάντα με τη φροντίδα της μητέρας του, στην οποία αφιέρωσε το αγαλματίδιό του. Επίσης, ευχαρίστησε τη μητέρα των τριών παιδιών του, την οποία παρότρυνε να του χαρίσει ένα τέταρτο, καθώς αυτός ήταν ο όρος που είχε συμφωνήσει με την «αγάπη της ζωής του» αν κέρδιζε Όσκαρ.

AP Images

Ο Αντριέν Μπρόντι, όταν ανέβηκε για να παραλάβει το Όσκαρ του, θυμήθηκε τη μητέρα του, τη φωτογράφο Σίλβια Πλάτσι, η οποία τον ενέπνευσε για το ρόλο του στο «The Brutalist». Στην ταινία υποδύεται έναν Ούγγρο αρχιτέκτονα που φεύγει από την Ουγγαρία μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Η μητέρα του είχε φύγει από τη χώρα της το 1956, κατά τη διάρκεια της Ουγγρικής Επανάστασης.

Ο Μπρόντι είπε ότι οι γονείς του του έδωσαν την δύναμη να συνεχίσει και ανέφερε πως βρίσκεται εκεί για να εκπροσωπήσει τους τραυματίες από πολέμους, καταπίεση, αντισημιτισμό και ρατσισμό. Κλείνοντας, ευχήθηκε για έναν καλύτερο, πιο υγιή και χωρίς διακρίσεις κόσμο.

Με άλλα λόγια, μια βραδιά χωρίς ιδιαίτερη πολιτική διάσταση και χωρίς αναφορά σε πρόσωπα όπως ο Τραμπ.

Στην τελετή των Όσκαρ 2025, οι σκηνοθέτες του ντοκιμαντέρ «No Other Land», Basel Adra και Yuval Abraham, εξέφρασαν την ανάγκη να σταματήσει ο πόλεμος στη Γάζα. Επιπλέον, οι ηθοποιοί έστειλαν μήνυμα αλληλεγγύης: Ο Guy Pearce, υποψήφιος για το Όσκαρ δεύτερου ανδρικού ρόλου, φορούσε καρφίτσα με το μήνυμα «Free Palestine», ενώ ο Peter Straughan, νικητής για το καλύτερο σενάριο, φορούσε κορδέλα με τα χρώματα της ουκρανικής σημαίας.

Στο Dolby Theatre, υπήρξαν δύο ακόμα αναφορές στην Ουκρανία, που βρίσκεται σε πόλεμο με τη Ρωσία τα τελευταία τρία χρόνια. Η Daryl Hannah, πριν ανακοινώσει τους υποψήφιους για το καλύτερο θεατρικό έργο, φώναξε «Slava Ukraini!» (Δόξα στην Ουκρανία). Ο παρουσιαστής Conan O'Brien, πάλι, έκανε ένα αστείο για την ταινία Anora, όπου η πρωταγωνίστρια, μια στρίπερ από τη Νέα Υόρκη, αντιμετωπίζει Ρώσους ολιγάρχες, λέγοντας: «Επιτέλους, κάποιος αντιστέκεται στους Ρώσους».

Το αστείο για την Καρλά Σοφία Γκασκόν δεν προκάλεσε καμία αντίδραση

Κατά τη διάρκεια της τελετής, αναφέρθηκαν στην ταινία Anora, όπου η λέξη «γαμώτο» χρησιμοποιείται 479 φορές. Ο παρουσιαστής σχολίασε ότι αυτή η λέξη χρησιμοποιείται περισσότερες φορές από το ρεκόρ που είχε η ηθοποιός Καρλά Σοφία Γκασκόν, η οποία είχε προκαλέσει αντιδράσεις με τα ρατσιστικά tweets της. Αυτά τα tweets είχαν επηρεάσει αρνητικά την καριέρα της και τις πιθανότητές της να κερδίσει το Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου.

Η Γκασκόν, που υποδύεται δύο ρόλους στην ταινία Emilia Pérez, δεν εμφανίστηκε στο κόκκινο χαλί και αντιμετώπισε δυσκολίες με τη διαδικασία ESTA, καθώς αναγνωρίστηκε ως άντρας, σύμφωνα με τους κανόνες της κυβέρνησης Trump, που καθορίζει ότι υπάρχουν μόνο δύο φύλα, το φύλο με το οποίο γεννιέσαι. Η ηθοποιός Hunter Schafer είχε ήδη καταγγείλει το ίδιο θέμα στα social media πριν από λίγες ημέρες.

Το βέβαιο είναι ότι τα Όσκαρ θα είχαν περισσότερη ένταση αν στη σκηνή ήταν άνθρωποι όπως ο Γκάι Πιρς, η Κάρλα Σοφία, η Ντέμι Μουρ ή ο Σεμπάστιαν Σταν, που είχε υποδυθεί τον Τραμπ στο The Apprentice.

AP Images

Μερικές από τις πιο αξέχαστες στιγμές της βραδιάς ήταν τέσσερα ζευγάρια που περπάτησαν στο κόκκινο χαλί: Η Ιζαμπέλα Ροσελίνι με την Λόρα Ντερν, ο Κίεραν Κάλκιν που έψαχνε τον Τζέρεμι Στρονγκ, η αγκαλιά της Γούπι Γκόλντμπεργκ και της Ντέμι Μουρ, 35 χρόνια μετά το Ghost, και το φιλί ανάμεσα στη Χάλι Μπέρι και τον Άντριεν Μπρόντι, το οποίο θύμιζε το φιλί που είχαν ανταλλάξει όταν ο Μπρόντι κέρδισε το πρώτο του Όσκαρ.