Η έκθεση ΣΤΗΜΟΝΙ, που επιμελείται η φωτογράφος και εικαστικός Στεφανία Ορφανίδου, συνιστά μια συνάρθρωση εννέα πολυμεσικών έργων και δράσεων έντεκα νέων καλλιτεχνών.
Όλα τα έργα, επιλεγμένα λόγω των διαφορετικών πρακτικών τους, γράφουν με ετερογενές βλέμμα και μέσο το κείμενο της εμπειρίας τους στην Αθήνα. Υφασμένα με το προσωπικό στημόνι του κάθε καλλιτέχνη, συντάσσουν αφηγήσεις ευμετάβλητες και ανασυντάξιμες, διαμορφώνουν ένα σύγχρονο γραπτό των Αθηνών, χαρτογραφούν και συγκολλούν την ύλη των εμπειριών στο χώρο και παραχωρούνται στο βλέμμα. Εκτίθενται στις υπόλοιπες αισθήσεις και καλούν σε περιπλάνηση και βίωση ετερόκλητων χωροχρονικών βιωμάτων.
Στην έκθεση, που λαμβάνει χώρα από τις 23 Νοεμβρίου ως τις 10 Δεκεμβρίου στην γκαλερί MISC Athens στο Κουκάκι και σε χώρους πέριξ αυτής, συμμετέχουν οι καλλιτέχνες Μυρτώ Ξανθοπούλου, Αντώνης Θεοδωρίδης, Στέλιος Παπαγρηγορίου, Collectif MASI, Γιάννης Στούρνας, Γιώργος Καραηλίας, Φίλιππος Βασιλείου, Αλέξανδρος Μιστριώτης, Γιώργος Βαρουτάς και Άννα Λινάρδου.
[1]
Ατελείς, μετέωρες εμπειρίες
χαράσσονται με το στημόνι και το υφάδι, σε καύκαλα γραφής
ο μπερντές σηκώνεται, αποκαλύπτει ένα νέο υφαντό.-
[2]
Η Αθήνα, ως πρωτεύουσα του νεοελληνικού κράτους, οικοδομήθηκε βάσει μιας σκηνοθεσίας. Η σκηνοθεσία για το βλέμμα του βασιλιά, τη θέα, τη θέαση του ανακτόρου του προς την Ακρόπολη. Η δημιουργία του τριγώνου, του νέου κέντρου της πόλης, με κορυφές τις πλατείες Ομόνοιας, Συντάγματος, Μοναστηρακίου, ήταν το αποτέλεσμα μιας σειράς πολεοδομικών ρυθμίσεων, μετατοπίσεων, σχεδιαστικών επανεγγραφών του υπό ανέγερση ανακτόρου και της απρόσκοπτης θέας του προς τον ιερό λόφο. Η θέση του ανακτόρου μπορεί να μετατοπίστηκε κατά μία πλατεία, από την Ομόνοια στο σημερινό Σύνταγμα, ωστόσο, η χάραξη του τριγώνου υλοποιήθηκε με τη διάνοιξη αρτηριών, αφαιρώντας την κείμενη ύλη του παρόντος και φανερώνοντας την κρυμμένη ύλη του παρελθόντος στο υπέδαφος. Η σύνδεση με το παρόν διεκόπη. Ανάμεσα στο μακρινό παρελθόν και το παρόν, τα συνδετήρια νήματα είναι διάσπαρτα, σχεδόν αφανή. Το μάτι εντοπίζει μια ιστορική ασυνέχεια. Το βλέμμα πέφτει είτε πάνω στα σπαράγματα των αρχαιολογικών ανασκαφών είτε στην ιδιόμορφη συνύπαρξη των διαφορετικών τυπολογιών κτιρίων των τελευταίων δύο αιώνων.