Karl Lagerfeld Met museum

Μια πρώτη γεύση από τη μεγαλειώδη έκθεση για τον Karl Lagerfeld στο MET museum

Η φετινή έκθεση του MET museum στη Νέα Υόρκη θα είναι αφιερωμένη στον Karl Lagerfeld. Ο αρχιτέκτονας που επιμελήθηκε τον σχεδιασμό της, μόλις μας έδωσε μια γεύση από το πιο πολυαναμενόμενο fashion event της χρονιάς.

Όταν ο Karl Lagerfeld έφυγε από τη ζωή το 2019 σε ηλικία 85 ετών, άφησε φτωχότερο τον κόσμο της μόδας και μια τεράστια παρακαταθήκη πίσω του. Αν και αμφιλεγόμενος για πολλούς, ο εμβληματικός μόδιστρος έμεινε στην ιστορία ως ο άνθρωπος που ανέδειξε τον οίκο Chanel σε έναν από τους κορυφαίους στη διεθνή fashion σκηνή, συνεχίζοντας το έργο της Mademoiselle Coco, με έναν δικό του, μοναδικό τρόπο.

Ο Karl Lagerfeld -ο οποίος ήταν επικεφαλής και του οίκου Fendi, ενώ λάνσαρε και το δικό του brand- κατάφερνε να παραμένει επίκαιρος, συνδυάζοντας τη φιλοσοφία του οίκου Chanel, που υπηρετούσε τη διαχρονική φινέτσα, με τη σύγχρονη εποχή. Έντυνε τα μοντέλα του με τα πιο σικάτα tweed ταγέρ, little black dresses και αυστηρά κοστούμια, σε πασαρέλες που άλλοτε αναπαριστούσαν διαδρόμους σούπερ μάρκετ είτε είχαν ως center-piece ένα διαστημόπλοιο.

Ρηξικέλευθος, ακολουθώντας τη δική του φιλοσοφία, πάντα κατάφερνε να κερδίζει τις εντυπώσεις με τις συλλογές του -αν και μετρούσε αρκετούς πολέμιους που υποστήριζαν ότι φοβόταν μήπως κάποιος νέος σχεδιαστής τον εκθρονίσει, γι’ αυτό και σπάνια θα τον άκουγες να αναφέρεται σε κάποιο ανερχόμενο ταλέντο.

Η έκθεση του MET museum για τον Karl Lagerfeld:

Η φετινή καλοκαιρινή έκθεση του MET της Νέας Υόρκης, λοιπόν, θα είναι αφιερωμένη στον -αν μη τι άλλο- iconic designer, η οποία θα εξετάσει την ομολογουμένως αξεπέραστη σχεδιαστική ιδιοφυΐα του, από τα πρώτα του βήματα τη δεκαετία του ‘50 έως την τελευταία του συλλογή πριν τον θάνατό του, το 2019.

Courtesy of Metropolitan Museum of Art

Πάνω από 150 κομμάτια που σχεδίασε ο Karl Lagerfeld θα εκτεθούν για το κοινό, τα οποία θα συνοδεύονται από τα σκίτσα του -για τους οίκους Balmain, Patou, Chloé, Fendi, Chanel και το δικό του brand- που «μαρτυρούν» την πολυπλοκότητα της δημιουργικής του φύσης, αλλά και της σχέσης του με τους συνεργάτες του.

Courtesy of Metropolitan Museum of Art
Courtesy of Metropolitan Museum of Art
Courtesy of Metropolitan Museum of Art

Ο Άντρου Μπόλτον, δημοφιλής Βρετανός επιμελητής μουσείων και σημερινός επικεφαλής επιμελητής του Κέντρου Κοστουμιών Anna Wintour στο Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης στη Νέα Υόρκη, τονίζει στο Architectural Digest ότι η φετινή fashion διοργάνωση δεν θα συγκινήσει μόνο τους πιστούς οπαδούς της μόδας και τους θαυμαστές του αξέχαστου couturier, αλλά και της αρχιτεκτονικής, χάρη στον σχεδιασμό της έκθεσης του αρχιτέκτονα Tadao Ando.

Courtesy of Metropolitan Museum of Art
Courtesy of Metropolitan Museum of Art

Η έκθεση, που θα εγκαινιαστεί στις 5 Μαΐου και θα διαρκέσει έως τις 16 Ιουλίου δεν είναι μια απλή ρετροσπεκτίβα, καθώς εμβαθύνει στη μέθοδο με την οποία δούλευε ο Γερμανός σχεδιαστής, κάνοντας φόκους στα σχέδιά του, στα οποία αναφερόταν ως «το τελικό ρούχο». Ο Μπόλτον εξηγεί ότι για τον Karl Lagerfeld το τελικό αποτέλεσμα δεν ήταν το ύφασμα που έβγαινε στην πασαρέλα αλλά το σκίτσο στο χαρτί.

Courtesy of Metropolitan Museum of Art

Εμπνευσμένος, λοιπόν, από τις αυστηρές γραμμές στα σχέδια του Lagerfeld αλλά και των ρούχων του, ο Tadao Ando επιμελήθηκε το πώς θα είναι στημένη η μεγαλειώδης αυτή έκθεση, συνδυάζοντας ευθείες και καμπύλες γραμμές. «Πιστεύω ότι τα σκίτσα που κάνεις στην αρχή ενός πρότζεκτ είναι και τα πιο σημαντικά. Ένα πρόχειρο σκίτσο που αποκαλύπτει την ανάγκη μιας λύσης ασκεί σε μένα περισσότερη γοητεία από ένα προσεκτικό, τελικό σχέδιο» ανέφερε ο αρχιτέκτονας στο Architectural Digest.

Courtesy of Metropolitan Museum of Art

Τα σκίτσα από τον σχεδιασμό της έκθεσης κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στο διαδίκτυο, μαζί με κάποια από τα σκίτσα του Lagerfeld που θα δουν οι τυχεροί επισκέπτες της έκθεσης. Η έμπνευση που άσκησε ο μόδιστρος στον Ando είναι εμφανής -άλλωστε ο αρχιτέκτονας είχε επιμεληθεί τον σχεδιασμό ενός σπιτιού κι ενός στούντιο του couturier στα ‘90s, που ωστόσο δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ.

Όπως αναφέρει ο Μπόλτον, ο Lagerfeld συχνά εξέφραζε δύο αντίθετες απόψεις σε μια ιδέα -για παράδειγμα η αισθητική του ήταν πάντα σύγχρονη, ωστόσο είχε πάντα ένα σεβασμό στην παράδοση. Το ίδιο ισχύει και για τον Ando.

Courtesy of Metropolitan Museum of Art

«Αν και σχεδιάζοντας αυτήν την έκθεση ήταν μια διαρκής υπενθύμιση ότι ο Karl δεν ζει πια εδώ, τελειώνοντας συνειδητοποίησα ότι ήταν μια ευκαιρία να μιλήσω ξανά με έναν παλιό φίλο, μια τελευταία φορά» καταλήγει ο αρχιτέκτονας.