Η νέα χοροθεατρική παράσταση «Βασίλισσα χωρίς φτερά» μας προσκαλεί στο χώρο Αμάγαλμα
Με το νέο έργο Βασίλισσα χωρίς φτερά, η χορογράφος Μαρία Γοργία και το Αμάλγαμα συνεχίζουν την έρευνα του «ολιστικού» μοντέλου έκφρασης, δηλαδή της σύνθεση κίνησης-λόγου-αντικειμένου-φωνής.
Οι Θέμις Ανδρεουλάκη, Αλέξανδρος Ζαρμακούπης, Αριάννα Ζαρμακούπη, Ζωή Μαστροθεοδώρου και Μυρσίνη Πετρούτσου, ερμηνεύουν δημιουργικά με την κίνηση, τον λόγο και το τραγούδι, εμπνεόμενες/οι από τις λεπτεπίλεπτες κινητικές, ηχητικές, επικοινωνιακές συμπεριφορές του μελισσιού.
Στην πολύπλοκη αυτή σύνθεση η χορογράφος προτάσσει κάθε τόσο αντιστικτικές εικόνες, δηλαδή εικόνες της σημερινής χαοτικής ανθρώπινης συνύπαρξης, όπως για παράδειγμα εικόνες του ανθρώπινου μαζί στην Οικογένεια, στην Εργασία, στη Δημόσια ζωή, στη Βουλή και άλλες.
Το κύριο μέρος των κειμένων έχει δημιουργηθεί για το συγκεκριμένο έργο από τον βραβευμένο συγγραφέα Νικήτα Σινιόσογλου.
Οι άλλοι είναι συμπονετικοί
Σε ζεσταίνουν όταν κρυώνεις
Σαν κεραμίδια πάνω σε άλλα κεραμίδια
Η θέρμη μικρών κορμιών
Απέναντι σε ένα ψύχος δίχως πέρατα ή απαρχή- Νικήτας Σινιόσογλου
Λίγα λόγια για το έργο
Έχοντας παρακολουθήσει πρόσφατα μαθήματα Μελισσοκομίας, η χορογράφος Μαρία Γοργία εμπνέεται από την κοινωνία των μελισσών. Αναζητώντας το αβίαστο μαζί, εκείνο το οποίο ερμηνεύουμε ως a priori υπάρχον συχνά στη Φύση, “να είμαστε μαζί χωρίς σκέψη, χωρίς πόνο” όπως λέει και ο χαρισματικός συγγραφέας Νικήτας Σινιόσογλου, η χορογράφος εκφράζει την αγωνιώδη της επιθυμία για μια ανθρώπινη κοινωνία στην οποία η έγνοια του Άλλου δεν θα καθορίζεται ούτε από χριστιανικές έννοιες της αρετής και της φιλευσπλαχνίας, ούτε από όποιες ποιότητες πειθαρχίας, φόβου, συμφέροντος ή υπακοής.
Στη σύνθετη και καλά οργανωμένη κοινωνία των μελισσών, οι άνθρωποι συχνά αναγνωρίζουν μια σοφία του «συν-υπάρχειν», όπου το πλήθος (λαός) των εργατριών μελισσών ενωμένο αποφασίζει και διοικεί ολόκληρη την αποικία, ακόμα και τη βασίλισσα, ένα ον που εδώ εκπροσωπεί τη γέννηση-ζωή, την αγάπη, την ένωση και ψυχική ηρεμία του συνόλου. Το σώμα έχει επίσης ιδιαίτερη σημασία μεταξύ των μελισσών. Οι εργάτριες φροντίζουν τη βασίλισσα συνεχώς καθώς εκείνη γεννά, με αγγίγματα, ταΐσματα, χαϊδέματα, ακόμα και φιλιά. Τα σώματα του σμήνους διαμορφώνουν τη θερμοκρασία μέσα σε ένα μελίσσι, πλησιάζοντας ή απομακρυνόμενα το ένα από το άλλο. Το μελίσσι είναι πάντα ενωμένο και λειτουργεί ως ένα όλον!
Να μη χειρίζεσαι τα πράγματα αλλά να ρέεις μαζί τους
Να μην πράττεις τίποτα, αλλά να σε καταλαμβάνουν όλα, ο χώρος, οι άλλοι, ο εαυτός μέσα σου που μοιάζει ναρκωμένος- Νικήτας Σινιόσογλου
Πρεμιέρα: 9 Οκτωβρίου 2022, Μόνο για 15 παραστάσεις, Παρασκευή, Σάββατο & Κυριακή στις 21.00
Συντελεστές:
Σύλληψη-Ιδέα/Χορογραφία/Σκηνοθεσία/Δραματουργία: Μαρία Γοργία
Φωτισμοί: Περικλής Μαθιέλλης
Σκηνικά και Κοστούμια: Κωνσταντίνος Ζαμάνης
Πρωτότυπο κείμενο: Νικήτας Σινιόσογλου
Πεζά κείμενα: Μαρία Γοργία και η ομάδα
Μουσική: Mahler Adagietto Συμφωνία 5, Brahms Piano Concerto No1, Mozart Eine Kleine Nachtmusik
Μουσική Επιμέλεια: Μαρία Γοργία και Σταύρος Αποστολάτος
Ερμηνεύουν: Θέμις Ανδρεουλάκη, Αλέξανδρος Ζαρμακούπης, Αριάννα Ζαρμακούπη, Ζωή Μαστροθεοδώρου, Μυρσίνη Πετρούτσου.
Υποκριτική λόγου: Αγγελική Καριστινού
Βοηθός Παραγωγής: Μαριαλένα Στεφανίδη
Επικοινωνία & Τύπος: Μαρία Κωνσταντοπούλου
Φωτογραφίες: Αγγελική Σβορώνου
Βίντεο τρέιλερ: Παναγιώτης Ανδριανός