Η Ελλάδα στέλνει στα Όσκαρ «Τα Μήλα» με τον Άρη Σερβετάλη
H ταινία «Μήλα» του Χρήστου Νίκου αποτελεί την επίσημη υποβολή της Ελλάδας για το Όσκαρ Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας.
Η ειδική επιτροπή του υπουργείου Πολιτισμού επέλεξε κατά πλειοψηφία τη συγκεκριμένη ταινία για να εκπροσωπήσει την χώρα μας στις διαδικασίες της 93ης διοργάνωσης των Οσκαρ, διεκδικώντας το βραβείο Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας Μεγάλου Μήκους.
«Μετά από διεξοδική συζήτηση, η Επιτροπή επέλεξε κατά πλειοψηφία την ταινία μυθοπλασίας Μήλα του σκηνοθέτη Χρήστου Νίκου: Η συγκεκριμένη ταινία επελέγη για την καλή φωτογραφία, την οικουμενικότητα και την επικαιρότητα του θέματος που τη διακρίνει», αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση του υπουργείου.
Να πούμε πως αφού η Ακαδημία λάβει όλες τις συμμετοχές καταλήγει σε μια βραχεία λίστα εννέα ταινιών, και στη συνέχεια στην τελική πεντάδα που θα διαγωνιστεί για το χρυσό αγαλματίδιο.
Τα «Μήλα» πάντως έχουν μια ενδιαφέρουσα παγκόσμια πορεία. Καταρχάς η ταινία είχε κάνει παγκόσμια πρεμιέρα στο φετινό Φεστιβάλ της Βενετίας, ανοίγοντας το τμήμα Orizzonti, τον περασμένο Σεπτέμβριο, όπου κέρδισε την προσοχή της Κέιτ Μπλάνστετ που μαζί με την Dirty Films ανέλαβαν χρέη executive producers. Έκτοτε συνεχίζει την φεστιβαλική της πορεία, αποσπώντας μάλιστα το βραβείο σεναρίου, για τον Χρήστο Νίκου και τον Σταύρο Ράπτη, στο Φεστιβάλ του Σικάγου. Μέχρι σήμερα έχει βρει διανομή σε περισσότερες από σαράντα χώρες.
Επόμενος σταθμός της ταινίας είναι η Θεσσαλονίκη όπου διαγωνίζεται στο Διεθνές Διαγωνιστικό. Δεδομένου μάλιστα ότι η φετινή διοργάνωση πραγματοποιείται online, η ταινία θα είναι διαθέσιμη για διαδικτυακή προβολή.
Η ταινία που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως μια δυστοπική αλληγορία, περιγράφει πώς μια επιδημία προκαλεί ξαφνική αμνησία στους ανθρώπους. Ο κεντρικός ήρωας, ο Άρης, ένας άνδρας γύρω στα 40, (Άρης Σερβετάλης) ακολουθεί ένα πρόγραμμα αποκατάστασης που έχει ειδικά σχεδιαστεί για να χτίσει ένας αμνησιακός μια καινούργια ζωή. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει καθημερινές αποστολές ηχογραφημένες από τους γιατρούς του. Μετά την ολοκλήρωση κάθε αποστολής, ο Αρης βγάζει μια φωτογραφία polaroid ως αποδεικτικό στοιχείο. Προσπαθώντας να δημιουργήσει μια νέα ζωή και αναμνήσεις θα συναντήσει την Άννα (Σοφία Γεωργοβασίλη), μια γυναίκα που βρίσκεται στο ίδιο πρόγραμμα.
Η τελευταία φορά που ελληνική ταινία κατάφερε να κερδίσει μια θέση στην πεντάδα της κατηγορίας του βραβείου Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας, ήταν το 2010 με τον Κυνόδοντα (Dogtooth) του Γιώργου Λάνθιμου, πάλι σε παραγωγή του Ηρακλή Μαυροειδή.