Το Haute Couture show του Dior βουτά στο μυστηριακό σύμπαν των ταρώ με ρούχα βγαλμένα από όνειρο

Σε μια εποχή όπου σημαντικό ποσοστό του κόσμου περνά τις ημέρες του με φόρμες στο σπίτι, η Υψηλή Ραπτική καλείται να υπερασπίσει την ύπαρξή της όπως ποτέ άλλοτε.

Οι haute couture δημιουργίες προορίζονταν ανέκαθεν για ένα πολύ περιορισμένο κοινό, αφήνοντας τους υπόλοιπους να γοητεύονται από την μαγεία των πολυτελών ενδυμάτων.

Περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, η Υψηλή Ραπτική είναι τέχνη -είναι η τέχνη της μόδας στην πιο dramatic μορφή και έκφρασή της και ως τέτοια δεν χάνει ποτέ την αξία ή τη χρησιμότητά της -τα ρούχα αφηγούνται ιστορίες και εξελίσσουν την ίδια την ραπτική, όπως τα γλυπτά ή οι πίνακες.

Η Maria Graziz Chiuri που οδηγεί με περισσή μαεστρία τα τελευταία χρόνια το τιμόνι του οίκου Dior, μοιάζει να έχει απομακρυνθεί από τα bold πολιτικά statements (όπως το T-shirt με τα φεμινιστικά σλόγκαν) και να αγκαλιάζει περισσότερο τον χώρο της τέχνης και το storytelling.

Ο οίκος παρουσίασε την συλλογή Haute Couture Spring 2021, η οποία είχε τη μορφή ενός 15λεπτου φιλμ σκηνοθετημένο από τον σπουδαίο σκηνοθέτη Matteo Garrone.

To φιλμ ακολουθεί μια νεαρή κοπέλα η οποία μπαίνει σε ένα κάστρο (το φιλμ γυρίστηκε σε ένα κάστρο στην Τοσκάνη) και μέσα σε ένα μυστηριακό μικροσύμπαν συναντά κυρίαρχες φιγούρες από τις κάρτες Ταρώ, όπως μεταξύ άλλων η Δικαιοσύνη και ο Θάνατος.

Η περιπλάνησή της στο εσωτερικό του πύργου μοιάζει να καθρεφτίζει την εσωτερική αναζήτηση -άλλωστε η ίδια η Chiuri κατέφυγε στην μελέτη των Ταρώ συμβόλων από περιέργεια και σαν απόδραση από τις τρέχουσες συνθήκες.

Η ενασχόλησή της με τα Ταρώ δεν προέκυψε τυχαία, αλλά βασίστηκε πάνω στην ίδια την πίστη του θρυλικού Christian Dior στο πεπρωμένο και τις μυστικές του δυνάμεις.

Το πέρασμα σε μια άλλη μαγική διάσταση, όπου οι αξίες και τα σύμβολα της ζωής αναθεωρούνται υπό ένα μυστηριακό πρίσμα ήταν το ιδανικό για την Chiuri ώστε να ξεδιπλώσει τη δημιουργικότητα και τη φαντασία της μέσα από υπέροχα βραδινά κομμάτια.

Τα κομμάτια της συλλογής ήταν τα «κοστούμια» των μορφών από τις κάρτες -κορσέδες και μακριές φούστες από μουσελίνες, ημιδιάφανα πέπλα και χρυσά headpieces, μπροκάρ παντελόνια, two pieces με cropped τοπ και παντελόνια από λινό και ταφτά και πέρλες.

Τα ρούχα μοιάζουν σαν να φωτίζονται από το εσωτερικό τους -οι έξυπνες αντιθέσεις ανοιχτών και σκούρων αποχρώσεων, το χρυσαφένιο λαδί, το υπόλευκο, το γκρι στις διαφορετικές του απόχρωσεις που πάντα φλερτάρει με το μπλε αλλά και το βαθύ κόκκινο του κρασιού, παραπέμπουν σε πίνακες της εποχής του μπαρόκ.

Τα υπέροχα σχέδια των Ταρώ επιμελήθηκε ειδικά για το show ο Ιταλός illustrator Pietro Ruffo, ο οποίος σχεδίασε από την αρχή 78 σύμβολα, που κόσμησαν τα φορέματα και τις κάπες των μοντέλων και δημιούργησαν το visual moodborad της συλλογής.

Την μορφή της Δικαιοσύνης ενσαρκώνει η Ελληνίδα τοπ μόντελ Ροζάνα Γεωργίου, που κάνει διεθνή καριέρα και έχει συνεργαστεί με τους μεγαλύτερους οίκους.