Οι ταινίες της εβδομάδας: H Μισέλ Γέο μπαίνει σε παράλληλα σύμπαντα
Αυτή την εβδομάδα, ένα αστυνομικό θρίλερ με τον Λίαμ Νίσον, μια ελληνοτουρκική συμπαραγωγή με καφκική ατμόσφαιρα και μια τρελή υπερηρωική κωμωδία,που θα μας πάει σε «παράλληλα σύμπαντα», έρχονται στις αίθουσες.
Τα Πάντα όλα
(Everything Everywhere All at Once)
Σκηνοθεσία: Ντάνιελ Κουάν, Ντάνιελ Σάινερτ
Παίζουν: Μισέλ Γεό, Στέφανι Χσου, Κε Χε Κουάν, Τζένι Σλέιτ, Τζέιμι Λι Κέρτις
Περίληψη: Μια Κινέζα μετανάστρια μπλέκει σε μια απίθανη περιπέτεια, όπου θα κληθεί να σώσει τον κόσμο, εξερευνώντας άλλα σύμπαντα που συνδέονται μεταξύ τους μέσα από τις ζωές, που θα μπορούσε να είχε ζήσει.
Mία υπαρξιακή κωμωδία που εκτυλίσσεται σε παράλληλα σύμπαντα από το στούντιο A24.
Η Έβελιν, μία εξουθενωμένη Κινεζοαμερικανίδα, που διατηρεί μια επιχείρηση με πλυντήρια ρούχων, όχι μόνο δεν μπορεί να συνεννοηθεί με τον παράξενο πατέρα της, τον σύζυγο και την έφηβη κόρη της, αλλά αδυνατεί να πληρώσει ακόμα και τους φόρους της. Όταν όμως ανακαλύπτει πως έχει τη δυνατότητα να μεταπηδήσει σε άλλα σύμπαντα, θα ζήσει μια περιπέτεια, που θα τη φέρει αντιμέτωπη με όλες τις σταθερές της ζωής της.
Η θεωρία των παράλληλων συμπάντων συχνά έχει εμπνεύσει τη μεγάλη οθόνη, χωρίς το αποτέλεσμα να δικαιώνει τον επιστημονικό συλλογισμό, ούτε όμως και τον θεατή. Αντ’ αυτού, συνήθως οι παράλληλες αυτές πορείες,που ιντριγκάρουν τους δημιουργούς,προκαλούν ένα σεναριακό χάος.
Οι Ντάνιελ Κουάν και Ντάνιελ Σάινερτ επιλέγουν τον δρόμο της κωμωδίας, την οποία μπολιάζουν με scifi στοιχεία, εντυπωσιακές χορογραφίες πολεμικών τεχνών τύπου «Τίγρης και δράκος», που εκτελεί με χάρη η Μισέλ Γέo, και σκωπτική διάθεση πάνω στην παράνοια της καθημερινότητάς μας. Ποντάρουν λοιπόν περισσότερο στο ιδεώδες αυτών των παράλληλων κόσμων, που τελικά μας καλούν να πάρουμε τον εαυτό μας λιγότερο σοβαρά, αφού την ίδια στιγμή η Έβελιν έρχεται αντιμέτωπη με δυσεπίλυτα φορολογικά θέματα,που της φέρνουν πονοκέφαλο, ενώ κάπου αλλού μεταμορφώνεται σε υπερηρωίδα με δυνάμεις ικανές να σώσουν το σύμπαν.
Εδώ λοιπόν τα παράλληλα σύμπαντα λειτουργούν ως μια παχννιδιάρικη διαφυγή, και οι Daniels, όπως αποκαλούν το σκηνοθετικό δίδυμο, μέσα από αυτή την ποπ εκδοχή αναμειγνύουν είδη και φτιάχνουν μια απολαυστική περιπέτεια, που μας προτρέπει να δούμε τη ζωή με χιούμορ, πριν καταλήξει σε ένα εντελώς συμβατικό φινάλε.
Kerr
Σκηνοθεσία: Ταϊφούν Πιρσελίμογλου
Παίζουν: Ερντέμ Σενοτσάκ, Τζέιλ Αρικάν
Περίληψη: O Καν επιστρέφει στην πόλη για την κηδεία του πατέρα του και το ένα παράξενο συμβάν διαδέχεται το άλλο. Γίνεται ο μοναδικός μάρτυρας ενός φόνου, η αστυνομία τον «παγιδεύει, ενώ οι γνωστοί του τον εμπλέκουν στην απαγόρευση κυκλοφορίας που κηρύσσεται.
Η ταινία του Ταϊφούν Πιρσελίμογλου με τη διεύθυνση φωτογραφίας του Ανδρέα Σινάνου και τη μουσική του Νίκου Κυπουργού.
Βασισμένος σ’ ένα δικό του βιβλίο, που έγραψε πολύ πριν από την πανδημία του κορονοϊού, ο Τούρκος δημιουργός αποδεικνύεται προφητικός, αφού δημιουργεί μια κατάσταση εγκλεισμού και αποξένωσης, μέσα στην οποία κινείται ο πρωταγωνιστής του. Ο Καν λοιπόν, ένας loser που κατά λάθος γίνεται αυτόπτης μάρτυρας ενός φόνου, βρίσκεται μπλεγμένος στα γρανάζια ενός απολυταρχικού συστήματος, που έχει απαγορεύσει όχι μόνο την κυκλοφορία στην πόλη, αλλά και κάθε μορφή ελευθερίας.
Με επιρροές σαφώς από τον Κάφκα και ταυτόχρονα ακολουθώντας τα δικά του χαρακτηριστικά μοτίβα -ένας αποτυχημένος ήρωας κι ένας φόνος- ο Πιρσελίμογλου φτιάχνει ένα δυστοπικό σύμπαν, που φλερτάρει με την επιστημονική φαντασία, και οδηγεί τον Καν σε μια σειρά από ανορθόδοξες επαφές, όπου το μυστήριο συναντάει τον βιτριολικό πολιτικό σχολιασμό απέναντι στην ίδια του τη χώρα και τον σύγχρονο κόσμο. Η νέο-νουάρ εξαιρετική φωτογραφία του Ανδρέα Σινάνου και η υποβλητική μουσική του Νίκου Κυπουργού συμβάλλουν στην εξαιρετική αισθητική μιας ταινίας, που αν και εντυπωσιάζει με τη διορατικότητά της, δεν καταφέρνει πάντα να ξεπεράσει τον φιλοσοφικό διδακτισμό.
Η μνήμη του δολοφόνου (Memory)
Σκηνοθεσία: Μάρτιν Κάμπελ
Παίζουν: Λίαμ Νίσον, Γκάι Πιρς, Μόνικα Μπελούτσι, Χάρολντ Τόρες, Ταζ Άτουαλ, Ρέι Φίρον
Περίληψη: Ένας πληρωμένος δολοφόνος αναλαμβάνει ένα συμβόλαιο και μπαίνει στο στόχαστρο τόσο του οργανωμένου εγκλήματος, όσο και της αστυνομίας.
Ριμέικ της ομώνυμης βέλγικης ταινίας του 2003 με τον Λίαμ Νίσον.
Ριμέικ της ομώνυμης βέλγικης ταινίας του 2003 με τον Λίαμ Νίσον .
Ο Aλεξ Λιούς είναι ένας έμπειρος εκτελεστής, φημισμένος για τη διακριτική του ακρίβεια. Όταν αρνηθεί να ολοκληρώσει τη δουλειά για μια επικίνδυνη εγκληματική οργάνωση, μετατρέπεται σε στόχο, οπότε πρέπει να κυνηγήσει όσους τον θέλουν νεκρό. Ο βετεράνος πράκτορας του FBI, η Λίντα Άμιστεντ και ο μεξικανός κατάσκοπος Χιούγκο Μάρκεζ αναλαμβάνουν να τον ακολουθήσουν, ενώ ο ίδιος παλεύει με την απώλεια μνήμης, που επηρεάζει κάθε του κίνηση.
Ο μετρ των blockbusters Μάικλ Κάμπεν μεταφέρει την υπόθεση της ταινίας του Έρικ βαν Λόου, που βασίστηκε στο ομώνυμο βιβλίο του Τζεφ Γκίραρτς, από μια βελγική πόλη στα σύνορα Τέξας -Μεξικού, αλλάζει αισθητά το φινάλε και ακολουθεί τη γνωστή συνταγή των αμερικανικών ριμέικ. Οπότε ο ευρωπαϊκός αέρας εξαφανίζεται, μαζί και οι δραματικές εντάσεις, και μένει τελικά ο Λίαμ Νίσον να αναλαμβάνει ακόμα μια φορά τον ρόλο του εκδικητή-τιμωρού.
Επαναπροβολή:
Ο Κήπος των Φίντζι Κοντίνι (ll Giardino dei Finzi-Contini)
Σκηνοθεσία: Βιτόριο Ντε Σίκα
Παίζουν: Λίνο Καπολίτσιο, Ντομινίκ Σαντά, Χέλμουτ Μπέργκερ, Φάμπιο Τέστι
Περίληψη: Στη Φεράρα του 1938, ο Τζόρτζιο, ένας νεαρός Εβραίος της μεσαίας τάξης, μπαίνει στον κύκλο των πλούσιων Φίντζι Κοντίνι. Ερωτευμένοςαπό μικρός με την απρόσιτη κόρη τους Μικόλ, θα προσπαθήσει να κερδίσει την καρδιά της, ενώ οι αντισημιτικές διώξεις κορυφώνονται.
Το αριστούργημα του Βιτόριο Ντε Σίκα, που κέρδισε τη Χρυσή Άρκτο στο Φεστιβάλ Βερολίνου και το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας το 1971 σε επανέκδοση με νέες κόπιες.
Στην ιταλική πόλη Φερράρα του 1938, επί Μουσολίνι, η οικογένεια των Εβραίων Φίντζι Κοντίνι είναι από τις ισχυρότερες οικογένειες της περιοχής. Ο ασθενικός γιος τους Αλμπέρτο και η όμορφη, απρόσιτη κόρη τους Μικόλ κάνουν παρέα στον υπέροχο κήπο τους με τον Τζιόρτζιο, έναν Εβραίο μεσαίας τάξης, ο οποίος διεκδικεί ερωτικά την νεαρή, αλλά και τον φίλο και ερωτικό του αντίζηλο Μαλνάτε. Οι περίπλοκες αισθηματικές περιπέτειες τους θα δοκιμαστούν επικίνδυνα, όταν οι νέοι ρατσιστικοί νόμοι αρχίζουν να εφαρμόζονται.
Βασισμένος στο μυθιστόρημα του Τζόρτζιο Μπασσάνι, ο οποίος έγραψε κάποιους από τους διαλόγους του σεναρίου, αν και στη συνέχεια απέσυρε την υπογραφή του, γιατί αισθάνθηκε προδομένος από το τελικό αποτέλεσμα, ο μεγάλος δημιουργός καταγράφει την Ιταλία την περίοδο του φασισμού μέσα από μια ιστορία ματαιωμένων ερώτων.
Παίζεται ακόμα:
Αίνμπο: Πριγκίπισσα του Αμαζονίου
(Ainbo: Spirit of the Amazon)
Σκηνοθεσία: Χοσέ Ζελάντα και Ρίτσαρντ Κλάους
Με τις φωνές των (στα ελληνικά): Έλενας Δελακούρα, Ανδρέα Ευαγγελάτου, Ουρανίας Φουρλάνου, Πέτρου Σπυρόπουλου, Βίνας Παπαδοπούλου, Βαγγέλη Ρόκου, Νικολέτας Κουνενιδάκη, Γιάννη Υφαντή, Ακίνδυνου Γκίκα
Περίληψη: Στα βάθη του Αμαζονίου, ένα νεαρό κορίτσι ανακαλύπτει την ηρωίδα που κρύβει μέσα της.
Ένα επιτυχημένο εμπορικά animation από το Περού με οικολογικό μήνυμα και μια θαρραλέα πρωταγωνίστρια, που θα σας συγκινήσει.
Η δεκατριάχρονη Αίνμπο ζει στα βάθη του Αμαζονίου ανέμελη, όταν μια μέρα ανακαλύπτει πως η φυλή της κινδυνεύει. Θα συνειδητοποιήσει λοιπόν πως όχι μόνο απειλείται από το κακό πνεύμα του Γιακουρούνα, αλλά ότι ολόκληρη η ζούγκλα καταστρέφεται από ανθρώπους, που την εκμεταλλεύονται για βιομηχανική εξόρυξη. Τότε μαζί με δύο αστείους πνευματικούς οδηγούς, τον αξιολάτρευτο Ντίλο και τον αγαθούλη Βάκα, αποφασίζει να σώσει τους δικούς της.
Η σπουδαιότητα της φιλίας και της προστασίας του πλανήτη αποτελούν βασικό άξονα αυτής της χαριτωμένης περιπέτειας, που με εισπράξεις εισιτηρίων διεθνώς άνω των 12 εκατομμυρίων δολαρίων, θεωρείται μια από τις πιο εμπορικά επιτυχημένες ταινίες κινουμένων σχεδίων των τελευταίων ετών.