Οι ταινίες της εβδομάδας: Το «Βασίλειο του Πλανήτη των Πιθήκων» επιστρέφει με ένα νέο κεφάλαιο
Αυτή την εβδομάδα, το εμβληματικό franchise του «Πλανήτη των Πιθήκων», μια μαύρη κωμωδία, που έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Καννών, ένα αντιπολεμικό ρώσικο δράμα και το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Κωνσταντίνου Στραγαλινού έρχονται στις σκοτεινές αίθουσες.
Το Βασίλειο του Πλανήτη των Πιθήκων (Kingdom of the Planet of the Apes)
Σκηνοθεσία: Γουές Μπολ
Παίζουν: Οουέν Τιγκ, Φρέια Άλαν, Κέβιν Ντουράντ, Πίτερ Μέικον, Γουίλιαμ Μέισι
Περίληψη: Ο κόσμος των πιθήκων βρίσκεται στα πρόθυρα εμφυλίου. Ο ηγέτης Σίζαρ διατηρεί μεν τα σκήπτρα, ωστόσο δυνάμεις γύρω του αναζητούν τρόπο να τον ανατρέψουν, ακόμα και αν χρειαστεί να χρησιμοποιήσουν τους ανθρώπους.
Από τον σκηνοθέτη του «Λαβυρίνθου», Γουές Μπολ, η πέμπτη περιπέτεια μιας σύγχρονης εποχής στον πλανήτη των πιθήκων .
Τρεις αιώνες μετά από τα γεγονότα της «Σύγκρουσης» και τη βασιλεία του Καίσαρα, σε μια εποχή που δεν υπάρχει πια γραφή, οι πίθηκοι είναι το κυρίαρχο είδος που ζει αρμονικά, ενώ οι άνθρωποι ζουν κρυμμένοι. Καθώς ένας νέος τύραννος- ηγέτης χτίζει την αυτοκρατορία του, ένας νεαρός πίθηκος, o Nόα, ξεκινά ένα οδυνηρό ταξίδι, που θα τον κάνει να αμφισβητήσει όσα γνώριζε για το παρελθόν. Σύντομα, θα κάνει επιλογές που θα καθορίσουν το μέλλον, τόσο για τους πιθήκους όσο και για τους ανθρώπους.
O Γουές, που από παιδί έβλεπε φανατικά μια βιντεοκασέτα του «Πλανήτη των πιθήκων», αρχικά είχε τις αναστολές τους σχετικά με το αν έπρεπε να αναλάβει το όλο εγχείρημα. Όταν όμως του ήρθε η ιδέα ενός πολύ μακρινού sequel, που θα τον απεγκλώβιζε από την τριλογία του Kαίσαρα, ανταποκρίθηκε στην πρόκληση να προσθέσει ένα νέο κεφάλαιο στο δημοφιλές saga.
Στο δικό του σύμπαν, οι πίθηκοι μπαίνουν στην εποχή του χαλκού και ο Καίσαρας είναι μόνο ένας θρύλος. Ο κεντρικός του ήρωας, ο Νόα, ένας αφελής πίθηκος που δεν γνωρίζει τίποτα από όσα προηγήθηκαν, βιώνειτη δική του περιπέτεια ενηλικίωσης, ην ώρα που ένας νέος Καίσαρας θέλει να φτιάξει έναν κόσμο, όπου θα κυριαρχούν οι εξελιγμένοι πίθηκοι.
Ο Νόα, με φόντο τα απομεινάρια ενός πολιτισμού, μαθαίνειταυτόχρονα για τον κόσμο των πιθήκων και των ανθρώπων και αρχίζει να αντιλαμβάνεται τη μεταξύ τους σύνδεση, με το οικολογικό μήνυμα να πρωταγωνιστεί. Έτσι, τα δέντρα λοιπόν καταπίνουν τα κτίρια και η φύση ξαναπαίρνει τα ηνία, ενώ ο Νόα γίνεται συνεχιστής των ιδεών του Καίσαρα. Μέσα από αυτή τη ρομαντική ιδέα, όπου η φύση κυριαρχεί, η κληρονομιά των προηγούμενων γενιών επαναπροσδιορίζεται και επανεκτιμάται και οι μεγάλες αξίες διέπουν και πάλι τα όντα, ο Γουές χαράζει ένα νέο μονοπάτι, σεβόμενος πάντα τους κανόνες της τριλογίας, όπως ο Νόα σέβεται τις αρχές του προγόνου του, προσβλέποντας σε ένα καλύτερο αύριο.
Club Zero
Σκηνοθεσία: Τζέσικα Χάουσνερ
Παίζουν: Μία Γουασικόφσκα, Σίντσε Μπαμπέτ Κνούντσεν, Κσένια Ντεβρίεντ, Λουκ Μπάρκερ, Φλόρενς Μπέικερ, Σάμιουελ Ντ’ Άντερσον
Περίληψη: Σ’ ένα ακριβό ιδιωτικό σχολείο, μια καινούργια καθηγήτρια, η οποία προπαγανδίζει τη «συνειδητή διατροφή», δημιουργεί με μια ομάδα μαθητών της μια ισχυρή σχέση, που θα πάρει σύντομα ανεξέλεγκτη τροπή.
Η Τζέσικα Χάουσνερ («Προσκύνημα στη Λούρδη», «Τρελή Αγάπη», «Το Λουλούδι της Ευτυχίας», «Hotel») σκηνοθετεί μια λανθιμικής αισθητικής μαύρη κωμωδία με τη Μία Γουασικόφσκα.
Σε ένα ακριβό ιδιωτικό σχολείο, μια νεαρή δασκάλα, η μις Νόβακ, αναλαμβάνει να αλλάξει προς το καλύτερο τις διατροφικές συνήθειες των μαθητών με ένα πρωτοποριακό σεμινάριο «ενσυνείδητης διατροφής», στο οποίο προσπαθεί να πείσει τα παιδιά ότι μπορούν να ζουν χωρίς τροφή, όπως και η ίδια, προκειμένου να συμβάλλουν στη σωτηρία του πλανήτη. Καθώς οι τακτικές της γίνονται ολοένα και πιο ακραίες, με αποτέλεσμα οι απόψεις της να θυμίζουν πλέον περισσότερο αρχηγό αίρεσης, παρά έγκριτη διατροφολόγο, η υγεία των παιδιών αρχίζει να κλονίζεται επικίνδυνα με απρόβλεπτες συνέπειες.
Ισορροπώντας ανάμεσα στην κωμωδία καιτην ταινία τρόμου, η Αυστριακή δημιουργός στη δεύτερη αγγλόφωνη ταινία της, επιστρέφει με μια στυλιζαρισμένη σάτιρα, που στόχο έχει τη σύγχρονη μανία για τις εκκεντρικές μορφές υγιεινής διατροφής,την εμμονή με την εικόνα, αλλά καιτην τυφλή εμπιστοσύνη, που δείχνουμε απέναντι στις κάθε λογής αυθεντίες. Το θέμα της πίστης πουτην απασχόλησε και στη «Λούρδη» επανέρχεται, όμως αύτη τη φορά η Χάουσνερ δεν καταφέρνει να ξεκαθαρίσει τι ακριβώς θέλει να πει. Το αποτέλεσμα είναι πως μπλέκει διαφορετικές μεταξύ τους θεματικές, δημιουργώντας μια σύγχυση στον θεατή. Η σωτηρία του πλανήτη άραγε εξαρτάται από την εξαφάνιση τους ανθρώπινου είδους, η ανάγκη για μια σωστή διατροφή μπορεί τελικά να γίνει απειλητική, η πιστή είναι απόρροια συναισθηματικής ανασφάλειας, ή στα πυρά της σκηνοθέτιδας είναι τελικά η αστική μπουρζουαζία;
Τα ζητήματα που ρίχνει στο τραπέζι η Χάουσνερ είναι τόσο πολλά, που δυστυχώς αντιμετωπίζονται επιφανειακά, καταλήγοντας σε ένα νοηματικό χάος, που η αποστασιοποιημένη της κινηματογράφηση και το μαύρο σουρεαλιστικό της χιούμορ δεν καταφέρνουν να βάλουν σε τάξη, ούτε και να κρατήσουν το ενδιαφέρον μας.
Sobibor (Собибор)
Σκηνοθεσία: Κονσταντίν Χαμπένσκι
Παίζουν: Κονσταντίν Χαμπένσκι, Κριστόφ Λαμπέρ, Σεργκέι Γκόντιν, Γκέλα Μέσκι
Περίληψη: Τον Οκτώβριο του 1943 ο ανθυπολοχαγός του σοβιετικού στρατού Αλεξάντρ Πετσέρσκι συλλαμβάνεται από τους Ναζί και μεταφέρεται στο στρατόπεδο συγκέντρωσης Σόμπιμπορ. Μέσα σε μόλις τρεις εβδομάδες όμως, καταφέρνει να πείσει τους κρατουμένους να εξεγερθούν.
Αντιπολεμικό δράμα εποχής, που ήταν η επίσημη πρόταση της Ρωσίας για το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης ταινίας το 2018.
Το Σομπίμπουρ, το στρατόπεδο συγκέντρωσης, που δημιούργησαν στην κατεχόμενη Πολωνία τον Απρίλιο του 1942 οι Ναζί στο πλαίσιο της Επιχείρησης Ράινχαρντ, αποσκοπούσε στην εξόντωση όλων των Εβραίων από τα κατεχόμενα εδάφη. Ο Σοβιετικός Αξιωματικός Αλεξάντερ Πετσέρσκι, που βρέθηκε εκεί, μέσα σε τρεις μόλις εβδομάδες οργάνωσε την ομαδική εξέγερση και απόδραση των φυλακισμένων από το στρατόπεδό. Πολλοί αρνήθηκαν να συμμετάσχουν σ΄ αυτό το παράτολμο σχέδιο, αλλά οι περισσότεροι ένωσαν τις δυνάμεις τους με τις ομάδες αντίστασης.Τελικά από τους 550 κρατούμενους, κατάφεραν να επιβιώσουν μόνο 55, κάποιοι εκ των οποίων μετά από την απόδρασή τους προδόθηκαν από συνεργάτες των Ναζί.
Βασισμένος στο βιβλίο «Alexander Pechersky: Breakthrough to Immortality», ο Χαμπένσκι αφηγείται μια διαφορετική ιστορία από αυτές που έχουμε συνηθίσει για τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Ο Ρώσος ηθοποιός (γνωστός κι από αγγλόφωνες περιπέτειες «Wanted», «Επιχείρηση: Μαύρη Θάλασσα»), στο σκηνοθετικό του ντεμπούτο επιλέγει μια ηρωική και επιτυχημένη εξέγερση, εστιάζοντας στα ηθικά διλλήματατου εμπνευστή της, ο οποίος ρίσκαρε τη ζωή του, αλλά και πολλών συγκρατουμένων του, εμφορούμενος από τη δίψα του να ζήσει.
Ακολουθώντας το τυπικό μιας ταινίας που αφηγείται τις θηριωδίες των Ναζί, ο Χαμπένσκι κινηματογραφεί το στρατόπεδο από κάθε οπτική, δυστυχώς όμως σε αντίθεση με πολλούς ομότεχνούς του, θεωρώντας ότι όλοι γνωρίζουμε όσα έγιναν τότε, αποφεύγει να καταγράψει με την κάμερά τους σκηνές βίας, ενώ η εμμονή του σε μια εικαστικότητα του στερούν την αληθοφάνεια. Έτσι, σωροί πτωμάτων μοιάζουν περισσότερο με πίνακα νεκρής φύσης πάρα αποτυπώνουν τον εφιάλτη που έζησαν όσοι υπήρξαν φυλακισμένοι σε στρατόπεδα συγκέντρωσης, ενώ οι σαδιστές Ναζί αγγίζουν τα όρια της γραφικότητας.
Κι αν ο στόχος του Χαμπένσκι είναι να εξάρει τη γενναιότητα των Ρώσων και να υμνήσει τη ζωή, τελικά περιορίζεται σε μια συμβατική βιογραφία, ωραιοποιημένη στα σημεία, που καταλήγει σε μία μελοδραματική έως εξαιρετικά light εκδοχή του Ολοκαυτώματος, χωρίς να υπενθυμίζει στους θεατές το μάθημα της Ιστορίας που πρέπει να πάρουν, ούτε και να σοκάρει, όπως θα μπορούσε.
Παίζονται ακόμα:
The Big Father
Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Στραγαλινός
Παίζουν: Νίκος Παντελίδης, Έλενα Τυρέα, Νοεμή Βασιλειάδου, Χριστίνα Μπρέκου, Χρήστος Ζαχάρωφ, Δημήτρης Ραφτόπουλος, Κωστής Σαββιδάκης, Γιώργος Γιαννόπουλος, Πάνος Κρανιδιώτης, Κώστας Κονταράτος, Βασιλική Ρούσσου, Βαγγέλης Δουκουτσέλης
Περίληψη: Ένας σκηνοθέτης προσπαθεί να βρει χρηματοδότη για την καινούργια ταινία του, καταλήγοντας σε μια σειρά συμβιβασμών, που θα εμπλέξουν την οικογένειά του σε ένα επικίνδυνο κινηματογραφικό πείραμα.
Μαύρη κωμωδία του Κωνσταντίνου Στραγαλινού για την οικονομική κρίση.
Ο Άγγελος,σκηνοθέτης στο επάγγελμα, θέλει να πραγματοποιήσει το όραμά του για την δημιουργία της νέας του ταινίας, συλλαμβάνοντας μια παράξενη ιδέα. Αποφασίζει να κάνει τα γυρίσματα στο ίδιο του το σπίτι, τοποθετώντας τον εαυτό του, τη γυναίκα του και τα παιδιά του στους πρωταγωνιστικούς ρόλους. Ένας διεφθαρμένος παραγωγός σε συνεργασία με έναν ανερχόμενο όμιλο επιχειρήσεων εκμεταλλεύονται την οικονομική του δυσχέρεια, με σκοπό την προώθηση εταιρικών προϊόντων και την τοποθέτησή τους μέσα στο έργο. Έτσι, τα παιδιά μετατρέπονται σε πειραματόζωα, που συνεχώς δοκιμάζουν νέα προϊόντα, θεωρητικά για τις ανάγκες της μυθοπλασίας, ενώ ο Άγγελος αρχίζει να κινηματογραφεί αλλόκοτες σκηνές, που εκθέτουν τον ίδιο και τους δικούς του, παίρνοντας σταδιακά έναν δρόμο χωρίς επιστροφή.
«Η ταινία καταγράφει το ακραίο ξέσπασμα ενός καταπιεσμένου νάρκισσου, ο οποίος μέσα στο ναρκισσιστικό του σύμπλεγμα εκλαμβάνει την τρέλα του ως απόδειξη του μεγαλείου και της ανωτερότητάς του» , αναφέρει στο σημείωμά του ο Κωνσταντίνος Στραγαλινός.Π
Επιστροφή στην Εποχή των Δεινοσαύρων (Timescape:Back to the Dinosaurs)
Σκηνοθεσία: Αριστομένης Τσίρμπας
Με τις φωνές των (στα ελληνικά): Μυρτώς Ναούμ, Θανάση Μαυρογιάννη, Ζωής Πετράκη, Κώστα Αποστολίδη, Τάσου Νταπαντά
Περίληψη: Άγνωστοι μεταξύ τους, ο Τζέισον και η Λάρα είναι δυο παιδιά που επιβιβάζονται σε ένα μυστηριώδες διαστημόπλοιο-χρονομηχανή.
O Ελληνοκαναδός σκηνοθέτης Αριστομένης Τσίρμπας παρουσιάζει μια περιπέτεια φαντασίας για όλη την οικογένεια.
Ο Τζέισον, ένα πανέξυπνο νεαρό αγόρι, ανακαλύπτει ένα μυστηριώδες διαστημόπλοιο, που έχει κάνει αναγκαστική προσγείωση σε ένα γειτονικό δάσος. Λίγα λεπτά νωρίτερα η Λάρα, ένα εξίσου περίεργο κορίτσι, αποφασίζει κι εκείνη να εξερευνήσει το εξωγήινο σκάφος. Ενώ τα δυο παιδιά προσπαθούν να βρουν τρόπο να λειτουργήσουν το σκάφος, βρίσκονται αναπάντεχα σε ένα ταξίδι πίσω στον χρόνο, και πιο συγκεκριμένα στις τελευταίες μέρες της εποχής των δεινοσαύρων, μιας και το σκάφος είναι στην πραγματικότητα χρονομηχανή.
Με τη βοήθεια του ΜΙΑ, του βοηθού τεχνητής νοημοσύνης που διαθέτει το σκάφος, η Λάρα και ο Τζέισον πρέπει να κάνουν αγώνα δρόμου να επιστρέψουν στο σήμερα, λίγες ώρες πριν από τον μοιραίο, καταστρεπτικό ερχομό του αστεροειδή, ο οποίος έμελλε να αλλάξει τον ρου της Ιστορίας. Κατά τη διάρκεια της περιπέτειάς τους, συναντούν όλων των ειδών τους δεινοσαύρους, από τον επιβλητικό Βραχιόσαυρο ως τον θηριώδη Τυρρανόσαυρο, ακόμη και είδη που δεν έχουμε δει ποτέ ξανά. Θα καταφέρουν να γυρίσουν στην εποχή μας;
Έχοντας εμπειρία 25 χρόνων στη σκηνοθεσία κινηματογραφικών ταινιών, μουσικών βίντεο και τηλεοπτικών σειρών, ο Ελληνοκαναδός Αριστομένης Τσίρμπας υπογράφει τη σκηνοθεσία μιας περιπέτειεας, που αποτίει φόρο τιμής σε κλασικές ταινίες, όπως το «Τζουράσικ Παρκ» ή ο «Ε.Τ. ο Εξωγήινος».
Η ταινία έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Fantasia Film Festival, φεστιβάλ αφιερωμένο σε ταινίες φαντασίας, όπου και κέρδισε το βραβείο κοινού Silver Audience Award.
Detective Conan: Το Μαύρο Υποβρύχιο (Detective Conan: Black Iron Submarine)
Σκηνοθεσία: Γιουζούρου Τατσικάβα
Με τις φωνές των: Μινάμι Τακαγιάμα, Γουακάνα Γιαμαζάκι, Ρικίγια Κογιάμα
Περίληψη: Ο Κόναν και οι φίλοι του καλούνται να εμποδίσουν τη Μαύρη Οργάνωση να πάρει στα χέρια της ένα προηγμένο πρόγραμμα ψηφιακής αναγνώρισης προσώπου της Ιντερπόλ.
H συνέχεια των περιπετειών του Ντετέκτιβ Κόναν, πρωταγωνιστικού ήρωα της διάσημης manga σειράς.
Μια εγκληματική οργάνωση σχεδιάζει επίθεση σε μία υποβρύχια εγκατάσταση της Ιντερπόλ, όπου σύντομα θα παρουσιαστεί ένα προηγμένο σύστημα τεχνητής νοημοσύνης, το οποίο θα επιτρέπει την άμεση αναγνώριση προσώπων σε όλο τον κόσμο. Ο ντετέκτιβ Κόναν και η παρέα του είναι οι μόνοι που μπορούν να αποτρέψουν την οργάνωση από την απόκτηση πολύτιμων πληροφοριών.
Μια από τις πιο πετυχημένες anime σειρές εκτός και εντός συνόρων της Ιαπωνίας, το «Detective Conan», που από το 1994 έχει εκδώσει 104 τόμους και έχει αποτελέσει υλικό για 26 ταινίες, ακολουθεί τις περιπέτειες του ομώνυμου ντετέκτιβ, που βρίσκεται εγκλωβισμένος στο σώμα ενός έφηβου αγοριού.