Morbius

Ταινίες της εβδομάδας: Ο Τζάρεντ Λέτο μεταμορφώνεται σε Morbius, στη νέα ταινία της Marvel

Αυτή την εβδομάδα, o Tζάρεντ Λέτο μεταμορφώνεται στον «Morbius», ένα ιδιαίτερο road movie από τη Σερβία εξυμνεί την πατρική αγάπη, ενώ οι λάτρεις του χορού μπορούν να απολύσουν ένα τρισδιάστατο αφιέρωμα στον Μερς Κάνινγκχαμ.

Morbius

Σκηνοθεσία: Ντάνιελ Εσπινόζα

Παίζουν: Τζάρεντ Λέτο, Μάικλ Κίτον, Ματ Σμιθ, Άντρια Αρτζόνα, Τζάρεντ Χάρις, Αλ Μάντριγκαλ, Ταιρέζ Γκίμπσον

Περίληψη: Ο Μάικλ Μόρμπιους είναι ένας ιδιοφυής επιστήμονας, ο οποίος έχοντας ξεπεράσει μια δύσκολη παιδική ηλικία, παλεύει ακόμη με μια σπάνια αρρώστια, του αίματος που απειλεί να τον σκοτώσει. Προκειμένου να επιβιώσει, δεν θα διστάσει να δοκιμάσει τις πιο ανορθόδοξες και παράνομες μεθόδους θεραπείας, μεταμορφώνοντας τον εαυτό του σε βαμπίρ.

Ο Τζάρεντ Λέτο γίνεται ένας από τους «κακούς» του σύμπαντος της Marvel και μεταμορφώνεται σε βαμπίρ.

Στην προσπάθειά του να βρει θεραπεία από μια σπάνια αρρώστια του αίματος που απειλεί τη ζωή του, ο διακεκριμένος χημικός δρ Μόρμπιους, επιχειρεί ένα επικίνδυνο πείραμα, που απελευθερώνει μια μυστική δύναμη, η οποία κρύβεται μέσα του.  Προσπαθώντας να ελέγξει τις νέες του ικανότητες, που τον μετατρέπουν σε επικίνδυνο αρπακτικό, θα υποκύψει στις πιο σκοτεινές του επιθυμίες.

Ο χαρακτήρας του Morbius έκανε την πρώτη του εμφάνιση στο τεύχος 101 του «The Amazing Spider-Man» το 1971 και στην πορεία συναντήθηκε και πάλεψε κάμποσες φορές με τον Άνθρωπο Αράχνη, σε μια διαδρομή βουτηγμένη στο σκοτάδι. Ο Μorbius λοιπόν δικαίως θεωρείται ένας από τους πιο αινιγματικούς villain του μαρβελικού σύμπαντος, που σε αυτό το spin-off του «Spider-Man», λειτουργεί ως ένας άλλος Δρ. Τζέκιλ και Μίστερ Χάιντ. Οι δυνάμεις του καλού και του κακού συγκρούονται στο πρόσωπο  και στην ψυχή του, και ο ίδιος αναμετράται με τις ενοχές του και τους κυνόδοντές του, προσπαθώντας να καταλάβει για ποιον λόγο η μοίρα τον έχει καταδικάσει να ρουφάει το αίμα αθώων.

Ο Ντάνιελ Εσπινόζα με βασικό άξονα τον εσωτερικό και εξωτερικό διχασμό του Morbius προσπαθεί να φτιάξει ένα ψυχολογικό θρίλερ, εμπλουτίζοντας την ιστορία με στοιχεία goth παραμυθιού  -σμάρια μαύρων πουλιών συνοδεύουν τις μάχες, αλλά και τις πτήσεις του «κακού» – αλλά τελικά παραδίδει ένα origin story γεμάτο κλισέ,  εντυπωσιακά εφέ και αίμα, που ο Τζάρεντ Λέτο, ηθοποιός με έφεση στις μεταμορφώσεις, φαίνεται πως διασκεδάζει να ερμηνεύει.

Πατέρας (Otac/ Father)

Σκηνοθεσία: Σρνταν Γκολούμποβιτς

Παίζουν: Γκόραν Μπογκντάν, Μπόρις Ισάκοβιτς, Νάντα Σάργκιν, Μίλικα Τζανέβσκι, Μουχάρεμ Χάμζιτς, Άτζλα Σάντιτς, Βαχίντ Τζάνκοβιτς, Μίλαν Μάριτς, Τζόβο Μάκσιτς, Νικόλα Ρακόσεβιτς

Περίληψη: Όταν ένας πατέρας έρχεται αντιμέτωπος με τις διεφθαρμένες κοινωνικές υπηρεσίες, που παίρνουν μακριά τα παιδιά του, απλώς και μόνο επειδή η οικογένειά του είναι φτωχή, διασχίζει τη Σερβία με τα πόδια για να ασκήσει έφεση στο υπουργείο στο Βελιγράδι.

Εμπνευσμένος από ένα πραγματικό γεγονός, ο Σρνταν Γκολούμποβιτς («Η Παγίδα», «Διασταυρούμενες Ζωές»), υπογράφει ένα ιδιαίτερο road movie, που απέσπασε τα Βραβεία της Οικουμενικής Επιτροπής και Κοινού στο Φεστιβάλ του Βερολίνου.

Σε μια μικρή πόλη της Σερβίας, μια γυναίκα επιχειρεί να βάλει στον εαυτό της φωτιά, μπροστά στα μάτια των παιδιών της και των εργαζομένων ενός εργοστασίου, που δεν δίνει στον άνδρα της,τον Νίκολα, τους μισθούς και την αποζημίωση που δικαιούται. Εκείνη μεταφέρεται στο νοσοκομείο και η Πρόνοια παίρνει υπό την προστασία της τα δυο παιδιά, στερώντας τη δυνατότητα στον πατέρα τους να τα δει, επειδή είναι φτωχός. Εκείνος, με μοναδικό του όπλο την αγάπη του, φτάνει μέχρι το Βελιγράδι, όπου καταφέρνει να πάρει μια σημαντική επιστολή από το Υπουργείο. Ο επικεφαλής όμως της Πρόνοιας αρνείται να του επιστρέψει τα παιδιά, προσβεβλημένος από τη δημοσιότητα που έχει πάρει η όλη υπόθεση.

Σε αυτόν τον Γολγοθά, ο κεντρικός ήρωας του Σέρβου δημιουργού συναντάει διεφθαρμένους υπαλλήλους, ανθρώπους που συγκαταβατικά κατανοούν το δράμα του, χειριστικά ΜΜΕ που εκμεταλλεύονται τον πόνο του, πολιτικούς που θέλουν να βοηθήσουν με αντάλλαγμα μια φωτογραφία που θα ανέβει στο twitter- απόδειξη της κοινωνικής πολιτικής που ακολουθεί η κυβέρνηση-, αλλά και γείτονες που τρέχουν να αδειάσουν το σπίτι του, όταν εκείνος φεύγει, για να του επιστρέψουν τα πράγματα σε μια συγκλονιστική σεκάνς, όπου ο Νίκολα σχεδόν σαν άγιος μεταφέρει τον σταυρό του,  δηλαδή τα λιγοστά του υπάρχοντα, εντελώς μόνος και χωρίς ίχνος οργής.

Στο ύφος των αδελφών Νταρντέν και του Κεν Λόουτς, χωρίς καταγγελτική διάθεση και διδακτισμό, ο Σρνταν Γκολούμποβιτς μέσα από το ταξίδι του «Πατέρα», καταγράφει όχι μόνο τον αγώνα ενός ανθρώπου που διεκδικεί το δικαίωμα να είναι με τα παιδιά του,  αν και φτωχός, αλλά και μιας ολόκληρης χώρας, εξίσου ταλαιπωρημένης, που θέλει να βρει την ταυτότητά της και τη θέση της στον κόσμο.

Ποιητικό πολιτικό σινεμά, που καταφέρνει μέσα από μια ρεαλιστική προσέγγιση να προσδώσει σε αυτή την περιπλάνηση μέσα σε ένα καφκικό σύμπαν μια σχεδόν θρησκευτική αύρα, που ο εξαιρετικός Γκόραν Μπογκντάν υποστηρίζει με κάθε του βλέμμα.

Cunningham

Σκηνοθεσία: Άλα Κόβγκαν

Περίληψη: Ένα τρισδιάστατο αφιέρωμα  στον Μερς Κάνινγκχαμ, έναν από τους μεγαλύτερους σύγχρονους καλλιτέχνες χορού στον κόσμο.

Μια 3D κινηματογραφική εμπειρία με εμβληματικές χορογραφίες, ένα επίκαιρο αφιέρωμα στον θρυλικό χορογράφο Μερς Κάνινγκχαμ, ο οποίος δημιούργησε καινοτόμες τεχνικές και εξύμνησε την κίνηση ως δήλωση του να είσαι άνθρωπος και ζωντανός.

«Κίνηση στην ακινησία και ακινησία στην κίνηση» ήταν το μότοτου σπουδαίου Αμερικανού  αλλιτέχνη, που άλλαξε τον χορό οριστικά και έβαλε δύσκολα ακόμα και στον Μπαρίσνικοφ, ο οποίος είχε δηλώσει πως ταλαιπωρήθηκε πολύ για να μπορέσει να εκτελέσει τις απαιτητικές του χορογραφίες.

Η Ρωσοαμερικανή Άβα Κόβγκαν, αξιοποιώντας τις δυνατότητες της τεχνολογίας, μέσα σε ενενήντα λεπτά μας εισάγει στο τρισδιάστατο σύμπαν του Κάνινγκχαμ, αλλά και στον συγχρόνο μεταμοντερνισμό, συνδυάζοντας αρχειακό υλικό με αποσπάσματα από δεκατέσσερις παραστάσεις του. Με αυτό τον μαγικό τρόπο, μας ξεναγεί όχι μόνο στους σημαντικότερους σταθμούς της ζωής του, ή στην καθοριστική συνεργασία του με τον  avant garde μινιμαλιστή μουσικό και σύντροφό του Τζον Κέιτζ, αλλά και στον τρόπο σκέψης ενός ριζοσπαστικού μυαλού, που έκανε την ανατροπή και κατάφερε να μείνει στην Ιστορία, ως ο άνθρωπος που έδωσε σε αυτό που ονομάζεται «κίνηση» φιλοσοφική διάσταση.

Τα ρόδια του Ναγκόρνο Καραμπάχ

Σκηνοθεσία: Θωμάς  Σίδερης

Περίληψη: Μία κινηματογραφική καταγραφή του ξεριζωμού και της περιπλάνησης των κατοίκων του Ναγκόρνο Καραμπάχ, που μετρούν χιλιάδες νεκρούς τις τελευταίες τέσσερις δεκαετίες και της μετακίνησής τους σε γκρίζα και βροχερά τοπία, όπου κανένας δεν γνωρίζει τι είναι δικό του, πού βρίσκονται τα σύνορα και ποια είναι εν τέλει η πατρίδα του.

Το ντοκιμαντέρ του Θωμά Σιδέρη για το βασανισμένο Ναγκόρνο Καραμπάχ.

Εδώ και τέσσερις δεκαετίες, οι πολεμικές συρράξεις στα σύνορα Αζερμπαϊτζάν και Αρμενίας πλήττουν την περιοχή του Ναγκόρνο Καραμπάχ, με τους ντόπιους να οδηγούνται στον δρόμο της προσφυγιάς και του ξεριζωμού. Ο δημοσιογράφος, συγγραφέας και σκηνοθέτης Θωμάς Σιδέρης καταγράφει το δράμα των κατοίκων, που πριν αφήσουν τον τόπο τους, βάζουν φωτιά στα σπίτια τους για να μην πέσουν στα χέρια του εχθρού και μέσα από τις αφηγήσεις τους αποτυπώνει τον παραλογισμό του πολέμου και το ψυχικό τραύμα των αμάχων, που πάντα υφίστανται τις συνέπειές του.

Ο Σίδερης καταγράφει την κατάσταση, επιμένοντας περισσότερο στον ανθρώπινο παράγοντα και όχι στην πολιτική, περιγράφοντας ταυτόχρονα και το πώς οι Αζέροι, που καταλαμβάνουν την περιοχή, προσπαθούν με τη σειρά τους να κατανοήσουν την ταυτότητα του «άλλου», χωρίς να αντιλαμβάνονται πραγματικά τι είναι αυτό που χωρίζει τους ανθρώπους.

Έτσι υπογράφει ένα αντιπολεμικό ντοκιμαντέρ – ελεγεία όπου τα ρόδια, σύμβολο  συμφιλίωσης και καλοτυχίας, άλλοτε στέκουν μόνα τους, σαν έρημοι παρατηρητές μιας ολοκληρωτικής καταστροφής, κι άλλοτε θάβονται κάτω από πέτρες, μέχρι να έρθει η ώρα που θα βγουν και πάλι στο φως.

Γυναίκες μαχήτριες -Η τριπλή απελευθέρωση

Σκηνοθεσία: Λεωνίδας Βαρδαρός 

Περίληψη: Είκοσι δύο αγωνίστριες καταθέτουν αυτά που έζησαν από τη δεκαετία του 1930 έως το 1949.

Ντοκιμαντέρ, που διατρέχει την ιστορία της Ελλάδας, από τη μεταξική δικτατορία του 1936 μέχρι και τη δικτατορία των συνταγματαρχών στις 21 Απριλίου του 1967, μέσα από τις αφηγήσεις θαρραλέων γυναικών.

Οι γυναίκες που καταγράφει με τον φακό του ο Βαρδαρός είναι οι αφανείς ηρωίδες μιας ολόκληρης εποχής, είναι αυτές που είδαν τους άνδρες τους, τους αδελφούς και τις αδελφές τους, τους γονείς τους να παίρνουν τον δρόμο της φυλακής της εξορίας, συχνά και του εκτελεστικού αποσπάσματος. Πολλές ακολούθησαν είχαν την ίδια μοίρα και τιμωρήθηκαν για την αντίστασή τους στους κατακτητές, αλλά και για τον αγώνα τους για εθνική ανεξαρτησία, δημοκρατία και κοινωνική δικαιοσύνη.

Μέσα από τις συγκλονιστικές μαρτυρίες, που οι ίδιες αφηγούνται με απλότητα, ενίοτε και με χιούμορ, οι είκοσι δύο αγωνίστριες, με τη συνδρομή των ιστορικών Τασούλας Βερβενιώτη και Λη Σαράφη και κομμάτια γνωστού ως επί το πλείστον αρχειακού υλικού, μας προσφέρουν μια βιωματική καταγραφή των κοινωνικών και πολιτικών αγώνων, που σημάδεψαν την Ελλάδα στα μέσα του προηγούμενου αιώνα, αλλά κι ένα μήνυμα ελπίδας για τη ζωή, που μέσα από τις αντιξοότητες προχωράει.

Παίζεται ακόμα:

Sonic: Η Ταινία 2 (Sonic the Hedgehog 2)

Σκηνοθεσία: Τζεφ Φόουλερ

Παίζουν: Τζέιμς Μάρσντεν, Μπεν Σβάρτζ, Τζιμ Κάρεϊ, Ιντρις Ελμπα

Περίληψη: Αφού εγκαταστάθηκε στο Γκριν Χιλς, ο Sonic θέλει να αποδείξει πως είναι αληθινός ήρωας. Η ώρα να δοκιμαστεί φτάνει με την επιστροφή του Δρ. Ρομπότνικ (Τζιμ Κάρεϊ), ο οποίος αναζητάει, μαζί με τον νέο συνεργάτη του, τον Knuckles, ένα σμαράγδι με τη δύναμη να αφανίζει πολιτισμούς. Ο Sonic ξεκινάει μαζί με τον Tails ένα ταξίδι ανά την υφήλιο, προκειμένου να βρουν το σμαράγδι, προτού πέσει στα λάθος χέρια.

Η ταινία προβάλλεται και μεταγλωττισμένη στα ελληνικά.

O αγαπημένος σκαντζόχοιρος Sonic επιστρέφει με άγριες διαθέσεις!

Μετά τα γεγονότα της πρώτης ταινίας, ο Sonic είναι αποφασισμένος να αφήσει το στίγμα του ως ήρωας και αποφασίζει να μείνει στο Γκριν Χιλς, ενώ ο Τομ και η Mάντι πηγαίνουν στη Χαβάη για τον γάμο της αδερφής τους.

Όταν ο γιατρός Έγκμαν επιστρέφει από τον πλανήτη των μανιταριών, αναζητώντας τον Master Εμεράλντ, με σκοπό να κατακτήσει τον κόσμο και να πάρει εκδίκηση, ο Sonic και ο νέος του φίλος Miles “Tails” Prower ξεκινούν για να βρουν το σμαράγδι, πριν πέσει σε λάθος χέρια.