Τα «Παράσιτα» ανέτρεψαν τα προγνωστικά κι έγραψαν ιστορία
Η 92η απονομή των βραβείων Όσκαρ έκρυβε μια μεγάλη ανατροπή, αφού τα «Παράσιτα» του Νοτιοκορεάτη Μπονγκ Τζουν-χο ήταν τελικά η ταινία που κέρδισε το Χρυσό Αγαλματίδιο σε δύο από τις πιο βασικές κατηγορίες κι όχι το «1917» του Σαμ Μέντες που τελικά περιορίστηκε σε τρία τεχνικά βραβεία (συγκεκριμένα τα ειδικών εφέ, σχεδιασμού ήχου και διεύθυνσης φωτογραφίας για τον σπουδαίο Ρότζερ Ντίκινς).
Τα «Παράσιτα» πάντως είναι το πρώτο ξενόγλωσσο φιλμ που κερδίζει την κορυφαία κατηγορία στην 92χρονη ιστορία των βραβείων, οπότε, δικαίως, ο Μπονγκ Τζουν – χο είχε αγωνία πριν από την τελετή -είχε δηλώσει μάλιστα με χιούμορ ότι θα πίνει όλο το βράδυ.
Πάντως στον λόγο του δεν παρέλειψε να αναφερθεί στον Μάρτιν Σκορτσέζε που ο «Ιρλανδός» του «τιμωρήθηκε» από την Ακαδημία, πιθανόν επειδή ανήκει την πλατφόρμα του Netflix, αφού δεν κατάφερε να αποσπάσει ούτε μια διάκριση.
«‘Όταν πήγαινα σχολείο, μελετούσα τα φιλμ του Μάρτιν Σκορτσέζε. Και μόνο που ήμουν υποψήφιος ήταν τεράστια τιμή. Ποτέ δεν πίστευα ότι θα κέρδιζα», ανέφερε χαρακτηριστικά , ενώ συμπλήρωσε ότι θα ήθελε να κόψει το Όσκαρ και να το μοιραστεί με τον Τοντ Φίλιπς και τον Σαμ Μέντες.
Χωρίς παρουσιαστή και φέτος, τη βραδιά μονοπώλησε το οικολογικό ζήτημα. Το μενού ήταν χορτοφαγικό και, μεταξύ άλλων, προβλήθηκε ένα βίντεο με την έφηβη ακτιβίστρια Γκρέτα Τούνμπεργκ που αναφέρθηκε στα περιβαλλοντικά προβλήματα.
Οι κωμικοί Στιβ Μάρτιν και Κρις Ροκ εμφανίστηκαν στη σκηνή, κάνοντας έναν εισαγωγικό μονόλογο, όπου αναφέρθηκαν στην απουσία Αφροαμερικανών υποψηφίων. Αργότερα, τη σκυτάλη πήρε ο Eminem, που ερμήνευσε το ιστορικό -πλέον- κομμάτι «Lose Yourself», ξεσηκώνοντας το κοινό, όχι, όμως και τον Μάρτιν Σκορτσέζε που εκείνη την ώρα έδειχνε να πλήττει αφόρητα, γεγονός που σχολιάστηκε έντονα στα social media.
Την υπεράσπιση των γυναικών ανέλαβε η Νάταλι Πόρτμαν, που πάνω στην κάπα της, μια εντυπωσιακή δημιουργία του οίκου Dior, είχε κεντημένα τα ονόματα των γυναικών σκηνοθετών, που και φέτος απουσίαζαν από την εν λόγω κατηγορία των βραβείων.
«Ήθελα να τιμήσω τις γυναίκες που δεν είχαν αναγνωριστεί για το απίστευτο έργο τους φέτος, με έναν απλό τρόπο», εξήγησε η ηθοποιός, φέρνοντας με αυτή την κίνηση τις Lulu Wang (The Farewell), Greta Gerwig (Little Women), Lorene Scafaria (Hustlers), Marielle Heller (A Beautiful Day in the Neighborhood), Mari Diop (Atlantics) Melina Matsoukas (Queen & Slim), Alma Har'el (Honey Boy) και Céline Sciamma (Portrait of a Lady on Fire) στο επίκεντρο. Με ανάρτησή της στο Twitter, η Alma Har'el σχολίασε την εμφάνιση της Πόρτμαν στο κόκκινο χαλί με ένα κοντινό πλάνο στο οποίο διακρίνεται το όνομά της και σχολιάζοντας στη λεζάντα: «Πρώτη μου φορά στα Όσκαρ. Δεν θα μπορούσα να είμαι πιο όμορφη».
Εντύπωση, επίσης, έκαναν και η Μπίλι Άλις που μαζί με τον αδερφό της διασκεύασαν το «Yesterday» των θρυλικών Beatles, τιμώντας όσους έφυγαν από τη ζωή. Ο εκρηκτικός Έλτον Τζον, με ντίσκο εμφάνιση, έπαιξε στο πιάνο και τραγούδησε το χορευτικό «I’m Gonna Love Me Again» από την ταινία «Rocketman», ενώ, πολύ καλή ήταν και η εμφάνιση της Σίνθια Ερίβο που ερμήνευσε το τραγούδι «Stand Up» από την ταινία «Harriet».
Τα ερμηνευτικά βραβεία, από την άλλη, κινήθηκαν εντός πλαισίων, δικαιώνοντας απολύτως τα γραφεία στοιχημάτων.
Το Όσκαρ Α' Ανδρικού Ρόλου κέρδισε ο Χοακίν Φίνιξ για τον ρόλο του στο «Τζόκερ», κάνοντας την αίθουσα να σηκωθεί όρθια. Με έναν συγκινητικό και αρκετά προσωπικό λόγο, μίλησε για το οικολογικό ζήτημα- άλλωστε ο ίδιος είναι γνωστός για τις αταβιστικές του δράσεις- αναφέρθηκε στο ποσό δύσκολο χαρακτήρα έχει και έκλεισε με έναν στίχο που έγραψε ο αδικοχαμένος του αδελφός Ριβερ Φοίνιξ.
Το βραβείο Α' Γυναικείου Ρόλου πήγε στην Ρενέ Ζελβέγκερ για την ταινία «Judy» και φυσικά, δεν παρέλειψε να αναφερθεί στον μύθο της Γκάρλαντ και αφιέρωσε, μεταξύ άλλων το βραβείο της στους ανθρώπους από ξένες χώρες που έρχονται στις ΗΠΑ για να ζήσουν το «Αμερικάνικο Όνειρο».
Ο Μπραντ Πιτ κέρδισε το βραβείο Β' ανδρικού ρόλου, το πρώτο του αγαλματίδιο για ρόλο -έχει κερδίσει ένα ως παραγωγός το 2014- για την ερμηνεία του στο «Κάποτε στο Χόλιγουντ» του Κουέντιν Ταραντίνο.
Με έναν λόγο που σχολιάστηκε πολύ, ευχαρίστησε τον σκηνοθέτη του και τα παιδιά του, στέλνοντας ίσως κι ένα μήνυμα αγάπης στην πρώην του σύντροφό του Αντζελίνα Τζολί. Η Λόρα Ντερν κέρδισε το πρώτο της Όσκαρ - Β' Γυναικείου Ρόλου- για την ερμηνεία της στην ταινία «Ιστορία γάμου» (Marriage Story). Η Ντερν ευχαρίστησε τους γονείς της, οι οποίοι επίσης ήταν αρκετές φορές υποψήφιοι, χωρίς όμως, ποτέ, να καταφέρουν να πάρουν τον θείο Όσκαρ σπίτι. Η είδηση της βραδιάς ακούστηκε από τον Τομ Χανκς που μας αποκάλυψε ότι το πολυσυζητημένο Μουσείο των Όσκαρ θα ανοίξει επιτέλους τις πύλες του στις 14 Δεκεμβρίου του 2020, στο Λος Άντζελες.
«Αυτό που δεν είχε ποτέ αυτή η πόλη είμαι ένα μουσείο αφιερωμένο στις ταινίες. Είμαστε πολύ περήφανοι που φτιάξαμε. Ήταν όλοι εκεί και βοήθησαν: η Μέριλ Στριπ φυσικά και ο Μπραντ Πιτ γυμνός από τη μέση και πάνω», είπε χαριτολογώντας ο «δικός» μας πια πολυβραβευμένος σταρ.
Αναλυτικά η λίστα των βραβείων
Καλύτερη Ταινία: Parasite
Σκηνοθεσία: Μπονγκ Τζουν Χο - Parasite
A' Ανδρικός Ρόλος: Χοακίν Φίνιξ – Joker
Α' Γυναικείος Ρόλος: Ρενέ Ζελβέγκερ – Judy
Β' Ανδρικός Ρόλος: Μπραντ Πιτ, Once Upon a Time in Hollywood
Β' Γυναικείος Ρόλος: Λόρα Ντερν, Marriage Story
Πρωτότυπο Σενάριο: Parasite
Διασκευασμένο Σενάριο: Jojo Rabbit
Ξενόγλωσση Ταινία: Parasite (Νότια Κορέα)
Φωτογραφία: 1917
Μουσική: Joker
Κοστούμια: Little Women
Μοντάζ: Ford V Ferrari
Ήχος: 1917
Μιξάζ: 1917
Ειδικά Εφέ: 1917
Μεϊκάπ & Κομμώσεις: Bombshell
Τραγούδι: I'm Gonna Love me Again – Rocketman
Μεγάλου Μήκους Animation: Toy Story 4
Μικρού Μήκους Animation: Hair Love Μεγάλου Μήκους Ντοκιμαντέρ: American Factory Μικρού Μήκους Ντοκιμαντέρ: Learning to Skateboard in a Warzone (If You're a Girl)
Μικρού Μήκους Ταινία: The Neighbor's Window