Ο Τομ Χανκς στα Όσκαρ

Αλλαγές στα Όσκαρ λόγω πανδημίας -Τι θα ισχύσει για πρώτη φορά φέτος

Το υποχρεωτικό κλείσιμο των κινηματογραφικών αιθουσών είχε ως αποτέλεσμα αρκετές ταινίες να κάνουν ή να ετοιμάζουν τις πρεμιέρες online. Αυτό σύμφωνα με τους κανονισμούς που ίσχυαν για τα Όσκαρ πως δεν έχουν δικαίωμα υποψηφιότητας στα βραβεία της Ακαδημίας, αφού μια ταινία μπορεί να είναι υποψήφια, αν έχει τουλάχιστον τρεις προβολές την ημέρα για επτά συνεχόμενες ημέρες σε μία κινηματογραφική αίθουσα του Λος Άντζελες.

Όμως η Ακαδημία λαμβάνοντας υπόψη τις ειδικές συνθήκες που διαμορφώθηκαν εξαιτίας του κορωνοϊού αποφάσισε να τροποποιήσει τους όρους συμμετοχής, ξεκαθαρίζοντας πως οι όποιες αλλαγές θα ισχύσουν μόνο για αυτή τη χρονιά. Συγκεκριμένα η ανακοίνωση της Ακαδημίας αναφέρει πως «είναι άδικο να τιμωρήσουμε εταιρείες και κινηματογραφιστές που ένιωθαν ή νιώθουν την ανάγκη, για οικονομικούς ή άλλους λόγους, να παρουσιάσουν το έργο τους στον κόσμο πριν την επιστροφή στις παραδοσιακές κινηματογραφικές αίθουσες»

Έτσι, ταινίες οι όποιες έκαναν προβολές στους κινηματογράφους της Νέας Υόρκης, του Μαϊάμι, του Σικάγο, της Ατλάντα και του Όρμου του Σαν Φρανσίσκο, δηλαδή εκτός του Λος Άντζελες, θα μπορούν να συμπεριληφθούν στις υποψηφιότητες.

Επιπλέον, δίνει δικαίωμα υποψηφιότητας στα Όσκαρ στις ταινίες εκείνες που η πρεμιέρα τους αναβλήθηκε στις αίθουσες, λόγω των κλειστών αιθουσών και προβλήθηκαν κατευθείαν στην ειδική streaming πλατφόρμα της Ακαδημίας για τουλάχιστον 60 μέρες αρκεί αυτό να μπορεί να αποδειχθεί. Αυτός ο όρος θα ισχύσει για τις ταινίες που η πρεμιέρα και η διανομή τους στους κινηματογράφους είχε ανακοινωθεί, προτού οι κυβερνήσεις δώσουν εντολή για λουκέτο στα σινεμά. Εξαιρούνται όμως από την αλλαγή, οι προγραμματισμένες κυκλοφορίες ταινιών στις ψηφιακές πλατφόρμες του Netflix, της Amazon ή τις video-on-demand υπηρεσίες.

Ανακοινώθηκε επίσης η συγχώνευση των βραβείων καλύτερου μοντάζ ήχου και καλύτερου μιξάζ ήχου σε μια κατηγορία, που ονομάζεται πλέον βραβείο καλύτερου ήχου, μειώνοντας έτσι τον αριθμό των κατηγοριών σε 23. Η Ακαδημία αποφάσισε επίσης να αλλάξει τους κανόνες αναφορικά με την κατηγορία καλύτερης μουσικής επένδυσης. Πλέον το soundtrack μιας ταινίας θα πρέπει να είναι κατά 60% τουλάχιστον πρωτότυπη μουσική, ενώ για τα σίκουελ και τις ταινίες που ανήκουν σε franchise το ποσοστό ανεβαίνει στο 80%.

Αποφασίστηκε τέλος να αλλάξει την διαδικασία ψηφοφορίας για την «βραχεία λίστα» των καλύτερων διεθνών παραγωγών. Αρχικά τα μέλη της Ακαδημίας έπρεπε να παρουσιαστούν αυτοπροσώπως στις ειδικές αίθουσες προβολών στο Λος Άντζελες για να συμμετάσχουν στην ψηφοφορία, ενώ τώρα τα μέλη που επιθυμούν να ψηφίσουν στην συγκεκριμένη κατηγορία θα πρέπει προηγουμένως να έχουν παρακολουθήσει έναν μίνιμουμ αριθμού ταινιών που δεν έχει καθοριστεί. Οι ταινίες θα προβάλλονται αποκλειστικά μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας της Ακαδημίας με στόχο να περιοριστεί η πειρατεία, καθώς συχνά πολλά από τα DVD διέρρεαν λίγους μήνες πριν την τελετή απονομής. Ακόμη, για πρώτη φορά, όλα τα μέλη της Ακαδημίας θα συμμετάσχουν στον προκαταρκτικό γύρο ψηφοφορίας για τη διεθνή μεγάλου μήκους ταινία.

Αναμένεται να ακολουθήσουν αλλαγές και στους κανονισμούς που αφορούν στις Χρυσές Σφαίρες, όπως και για τα SAG Awards, που θα προβούν σε ανακοινώσεις τον Ιούλιο.