Ναστάσια Ταμπακοπούλου -Ένα κορίτσι πίσω από τους πιο σημαντικούς Έλληνες influencers  | 0 bovary.gr

Ναστάσια Ταμπακοπούλου -Ένα κορίτσι πίσω από τους πιο σημαντικούς Έλληνες influencers

Ήξερες ότι καθημερινά γίνεσαι δέκτης τουλάχιστον μιας στρατηγικής influencer marketing; Αν όχι, βρίσκεσαι στο σωστό σημείο για να κατανοήσεις την απίστευτη δυναμική του.

Όσο η τηλεόραση και το ραδιόφωνο απομακρύνονται από την γενιά των millennials, το παραδοσιακό marketing φαίνεται να μην λειτουργεί αποτελεσματικά για την Gen Z (παιδιά που γεννήθηκαν από το ‘95 και μετά).

Οι νέες γενιές καταναλωτών είναι εξοικειωμένες με νέες τακτικές visual marketing όπου το οπτικό ερέθισμα αναπτύσσεται από τη δημιουργία video και φωτογραφιών μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Με ποιο τρόπο όμως μπορεί ένα brand να στοχεύσει αποτελεσματικά τις νέες γενιές καταναλωτών; Απάντηση σε αυτό το φαινόμενο αποτελεί τα τελευταία χρόνια η ραγδαία ανάπτυξη του influencer marketing.

Τι είναι όμως influencer marketing και γιατί αποτελεί την νέα τάση της διαφήμισης παγκοσμίως;

Για να μάθουμε όλες τις χρήσιμες πληροφορίες ρωτήσαμε την Ναστάσια Ταμπακοπούλου, Account Development Manager της Digital Minds το μεγαλύτερο δικτύο influencers στην Ελλάδα και ένα από τα top 100 παγκοσμίως.

Η ομάδα της Digital Minds

Τι είναι oι influencers; Τι είναι το influencer marketing;

Οι influencers είναι δημιουργοί περιεχομένου (video, photos etc) σε social media πλατφόρμες (YouTube, Instagram, Facebook etc), που έχουν καταφέρει να διαθέτουν ένα συνεχώς αναπτυσσόμενο κοινό που τους παρακολουθεί καθημερινά. Αυτό όμως που τους διαφοροποιεί από τους πιο “παραδοσιακούς” διάσημους είναι ότι με τον τρόπο που ενεργούν και τις απόψεις τους έχουν καταφέρει να διαμορφώνουν την συμπεριφορά του κοινού που τους παρακολουθεί.

Αυτό το φαινόμενο οδήγησε στην ανάπτυξη του influencer marketing, μίας νέας μορφής marketing όπου εταιρείες συνεργάζονται με influencers για να προωθήσουν το μήνυμα τους με έναν πιο άμεσο, αληθινό και αποτελεσματικό τρόπο στο κοινό που τους ακολουθεί.

Ποιά είναι τα key metrics που αξιολογούνται σε έναν influencer;

Σίγουρα, το να έχεις ένα μεγάλο αριθμό κοινού (subscribers-followers) αποτελεί σημαντικό δεδομένο, αλλά υπάρχουν επιπλέον σημαντικά στοιχεία που αποτυπώνουν το engagement του influencer με το κοινό του. Αποτελεί κοινή τακτική οι εταιρίες να επιλέγουν influencers λαμβάνοντας υπόψη μονάχα τον αριθμό των followers, αγνοώντας άλλα πιο ποιοτικά στοιχεία. Πάγια τακτική μας σε μία συνεργασία ενός influencer του δικτύου μας με ένα brand να αξιολογούμε επιπλέον ποιοτικά χαρακτηριστικά όπως οι μετρήσεις των likes, shares, σχολίων καθώς και δημογραφικά στοιχεία για τους fans τους. Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι το οικοσύστημα συνεχώς μεταβάλλεται και αναπτύσσεται, χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα των micro - influencers, που ενώ απευθύνονται σε μικρότερο αριθμό subscribers και followers από την άλλη καλύπτουν συγκεκριμένα ενδιαφέροντα με αποτελεσματικότερο τρόπο.

H Nαστάσια αμπακοπούλου, Account Development Manager στη Digital Minds

Μπορεί να θεωρηθεί κανονικό επάγγελμα;

Παρόλο που μπορεί να ακούγεται εύκολη απασχόληση, σας διαβεβαιώνω ότι πίσω από το αποτέλεσμα που βλέπετε στο YouTube ή στο Instagram υπάρχει πολλή δουλειά που απαιτεί προσήλωση. Πίσω από κάθε τους βίντεο ή post, υπάρχει αρκετή προετοιμασία, με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα και guidelines.

Το ταλέντο, η συνέπεια και ο προγραμματισμός είναι απαραίτητα στοιχεία για τον επαγγελματισμό του κάθε influencer. Στην Digital Minds φροντίζουμε να παρέχουμε σε όλους τους infuencers, όλα τα απαραίτητα τεχνολογικά εργαλεία για να διαχειρίζονται με το βέλτιστο τρόπο τα social media accounts τους, να τους καθοδηγούμε ως προς την στρατηγική του περιεχομένου τους και να τους παρέχουμε την υποδομή για να αναπτύξουν το ταλέντο τους με τον δημιουργικότερο τρόπο.

Ποιοι είναι οι Ελληνες/ίδες influencers; Δώσε μου μερικά ονόματα

Υπάρχουν αρκετοί ταλαντούχοι influencers που καλύπτουν διαφορετικές κατηγορίες περιεχομένου. Ενδεικτικά αναφέρω ότι στο YouTube υπάρχουν Έλληνες influencers που ασχολούνται ήδη χρόνια με τη δημιουργία περιεχομένου και έχουν καταφέρει να χτίσουν ένα τεράστιο fan base, όπως ο 2J, o Jeremy, o Manos, ο Κοντοπίδης, i Mikri Ollandeza, η Μάρα Σαμαρτζή και πολλοί άλλοι.

Υπάρχουν ακόμη παραδείγματα με προσωπικότητες που ξεκίνησαν από την τηλεόραση και σήμερα κυριαρχούν στις digital πλατφόρμες, όπως ο Άκης Πετρετζίκης, η Μαίρη Συνατσάκη και η Σίσσυ Χριστίδου.

Μας χαροποιεί ιδιαιτέρως ότι τα τελευταία χρόνια ξεπηδούν και νέα ταλέντα, ενδεικτικά αναφέρω την Zoe Pre, την Venetia Kamara, τον Skrap, τους Gorilla Entertainment, που μαζί με τους καταξιωμένους influencers αποτελούν μια ομάδα με κοινούς στόχους και όνειρα.

Τα γραφεία της Digital Minds

Με ποιόν τρόπο επιλέγει το brand να συνεργαστεί με έναν influencer; Πόσο ρόλο παίζουν τα δημογραφικά στοιχεία για τις διαφημιστικές καμπάνιες;

Η συνάφεια του κοινού του influencer και του brand είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας που θα πρέπει να αξιολογήθεί σε μία εμπορική συνεργασία. Ουσιαστικά, αυτοί είναι οι άνθρωποι που θα αλληλεπιδράσουν με το προϊόν που θέλει να επικοινωνήσει το brand. Για αυτόν τον λόγο, η εταιρία μας έχει υιοθετήσει μία προσέγγιση βασισμένη σε δύο άξονες, έτσι ώστε η κάθε διαφημιστική καμπάνια να μπορεί να αποδώσει το μέγιστο Return on Investment (ROI). Ο πρώτος άξονας είναι το engagement του κοινού, βασισμένος σε συγκεκριμένα metrics (π.χ. comments, shares, sentiment analysis), και ο δεύτερος η δημοτικότητα του βασισμένη στα στατιστικά των social media λογαριασμών τους π.χ. ο μέσος όρος των views σε ένα video.

Ο όγκος των διαθέσιμων δεδομένων μας επιτρέπει να οριοθετούμε τις βέλτιστες συνεργασίες μεταξύ των influencers και των brands και να αξιολογούμε το impact της κάθε καμπάνιας θέτοντας συγκεκριμένους στόχους σε στοχευμένα κοινά.

Θεωρείς πώς αυτό το trend κάποια στιγμή δεν θα αξιοποιείται από τις εταιρίες;

Υπάρχουν μελέτες που δείχνουν πως το 2018 το influencer marketing θα δυναμώσει κι άλλο, χαρακτηριστικά το 67% των marketers δηλώνουν ότι θα αυξήσουν το budget τους σε καμπάνιες με digital influencers. Λαμβάνοντας υπόψη ότι το 90% των χρηστών των κοινωνικών μέσων δικτύωσης δηλώνει ότι επηρεάζεται από την προβολή περιεχομένου από τους influencers για την αγορά που θα κάνει, θεωρώ ότι το influencer marketing αποτελεί μία αξιόπιστη λύση για κάθε marketier.

Τα γραφεία της DIgital Minds

Όταν μια influencer προωθεί ένα καλλυντικό μέσω του youtube πρέπει να λέει την απόλυτη αλήθεια για το προϊόν; Ποιοι είναι οι κίνδυνοι αυτής της διαδικασίας; Ποια είναι τα do’s και τα dont’s;

Στα do's θα τόνιζα την σημασία που πρέπει να δίνει ο influencer στη διασφάλιση της αυθεντικότητας του περιεχομένου του δίχως να επηρεάζεται από τα “θέλω” ενός brand. Οφείλει να παραμένει αληθινός, ακέραιος και να αναπτύσσει συνεργασίες με brands που και ο ίδιος επιθυμεί να συνδεθεί. Ομοίως και τα brands πρέπει να αντιληφθούν ότι επιλέγοντας έναν influencer με αυτά τα χαρακτηριστικά η αποτελεσματικότητα της διαφημιστικής τους καμπάνιας εκτοξεύεται. Σε όλες αυτές τις διαδικασίες η ομάδα μας λειτουργεί υποστηρικτικά και προς τις δύο κατευθύνσεις (influencers & brands) για να μπορεί να οριστεί με αποδοτικό και επαγγελματικό τρόπο η στρατηγική, υλοποίηση και αξιολόγηση ενός project.

Πες μας λίγα λόγια για τη Digital Minds όπου εργάζεσαι. Ποιος είναι ο δικός σου ρόλος;

Η Digital Minds είναι μία digital media εταιρεία που ιδρύθηκε το 2012, από τον Κώστα Χαμαλίδη και αποτελεί μία από τις πρωτοπόρες εταιρείες στον κλάδο της. Μέχρι σήμερα έχουμε καταφέρει να αποτελούμε ένα από τα μεγαλύτερα network με influencers στην Νοτιοανατολική Ευρώπη και το μεγαλύτερο στην Ελλάδα. Το αναπτυσσόμενο δίκτυο των Ελλήνων influencers και οι εξειδικευμένες υπηρεσίες ως προς τις εταιρείες που θέλουν να επενδύσουν σε αυτό το οικοσύστημα μας έχουν ταυτίσει με την έννοια του influencer marketing στην Ελλάδα.

Σε προσωπικό επίπεδο τελείωσα Media and Communications στο Brunel στο Λονδίνο το 2014 και από τότε βρίσκομαι στην οικογένεια της Digital Minds. Ο ρόλος μου ως Account Develoment Manager είναι η στρατηγική ανάπτυξη των influencers μέσω του περιεχομένου που δημιουργούν και τις εμπορικές συνεργασίες που αναπτύσσουν.