Τα 7 σημάδια που δείχνουν ότι είσαι κακή συνομιλήτρια -Ακόμα κι αν δεν το αντιλαμβάνεσαι
Φέρνει τους ανθρώπους κοντά, επιλύει τις διαφορές τους, γίνεται η γέφυρα που ενώνει διαφορετικούς κόσμους. Είναι το πιο αποδοτικό εργαλείο δουλειάς και ο σίγουρος δρόμος για αυτοβελτίωση.
Η συζήτηση «θα σώσει τον κόσμο»: είναι αυτή που ενώνει φωνές, απόψεις, ιδέες και μειώνει το όποιο χάσμα υπάρχει μεταξύ τους.
Η συζήτηση έχει την δική της τέχνη και το να είσαι καλός συνομιλητής είναι μια δεξιότητα που καλλιεργείται συνεχώς.
Έχεις αναρωτηθεί ποτέ σε ποιο βαθμό την διαθέτεις; Πόσο καλά «ακούς» τους άλλους όταν σου μιλάνε και ποια είναι τα λάθη που κάνεις όταν συνομιλείς μαζί τους;
Αν πιστεύεις ότι το να κουνάς καταφατικά το κεφάλι σου συνεχώς και το να κοιτάζεις επίμονα στα μάτια τον άλλον είναι αυτά που κερδίζουν την εμπιστοσύνη του συνομιλητή σου, τότε πρέπει να διαβάσεις την συνέχεια του άρθρου.
Ποια είναι τα σημάδια που δείχνουν ότι είσαι κακή συνομιλήτρια;
1) Στο μεγαλύτερο μέρος της συζήτησης, ακούγεται μόνο η φωνή σου: Η συζήτηση μοιάζει με «συνταγή» που πρέπει να εκτελεστεί με «ακρίβεια» από τους συνομιλητές για να είναι καρποφόρα.
Θα πρέπει να έχει ισορροπία κι αυτή επιτυγχάνεται όταν ακούγονται όλες οι φωνές με την ίδια αναλογία και όχι με αποκλίσεις. Αν μιλάς πολύ, τόσο πολύ που δεν αφήνεις κανέναν άλλον να εκφραστεί με άνεση, τότε μάλλον πρέπει να επαναπροσδιορίσεις το πόσο μιλάς.
2) Οταν συζητάς κάνεις παράλληλα και κάτι άλλο (πχ. χαζεύεις στην οθόνη του κινητού σου): Ισως να κάνεις κι εσύ αυτή την ενοχλητική για τον συνομιλητή σου συνήθεια.Να κάνεις scroll down στην οθόνη του κινητού σου την ώρα που σου μιλάνε -με αποτέλεσμα να ακούς τα μισά από όσα σου λένε. Δεν λέμε να τύχει μια φορά να κοιτάξεις την οθόνη του κινητού όταν ακούσεις μια ειδοποίηση, λέμε συστηματικά να χαζεύεις όταν συζητάς.
3) Δεν αφήνεις τον άλλον να ολοκληρώσει αυτό που θέλει να πει: Το να διακόπτεις συνεχώς τον συνομιλητή σου δείχνει οι επικοινωνιακές σου δεξιότητες χρειάζονται βελτίωση.
4) Δεν κοιτάς στα μάτια τον συνομιλητή σου: Όταν δεν υπάρχει οπτική επαφή μεταξύ των συνομιλητών, η αξιοπιστία και η εμπιστοσύνη πλήττονται.
5) Κουνάς συνεχώς καταφατικά το κεφάλι σου: Αν αυτή είναι μια από τις συνήθειές κατά την διάρκεια μιας συζήτησης, σύμφωνα με ειδικούς στην επικοινωνία, θα πρέπει να την αποβάλλεις. Το να κουνάς συνεχώς το κεφάλι σου είναι σημάδι ότι ίσως δεν δίνεις ουσιαστική σημασία σε αυτό που ακούς, αλλά θες να πείσεις τον άλλον ότι έχει την προσοχή σου.
6) Υψώνεις τον τόνο της φωνής σου για να επιβάλλεις την άποψή σου: Αν πιστεύεις ότι υψώνοντας την φωνή σου σε μια συζήτηση δείχνεις σιγουριά και αυτοπεποίθηση για την γνώμη σου, τότε, ήρθε η στιγμή να αναθεωρήσεις. Οταν κρατάς χαμηλούς τόνους και εκφράζεις ορθά την άποψή σου, να είσαι σίγουρη ότι έχεις την εκτίμηση των συνομιλητών σου.
7) Διακόπτεις τον συνομιλητή σου για να τον διορθώσεις: Μια συνήθεια που πρέπει να κόψεις για να μην φέρνεις σε δύσκολη θέση τον συνομιλητή σου. Το να επεμβαίνεις την ώρα που μιλά για να διορθώσεις το λάθος του σε κάνει (τουλάχιστον) ενοχλητικό.
Διαβάστε επίσης: Πότε η επικοινωνία μέσω μηνυμάτων ξεπερνά τα όρια του αθώου και θεωρείται απιστία;
Τοξική φιλία: 5 σημάδια ότι ο/η φίλος/η σου, σού καταστρέφει τη ζωή