Συγκλονίζει η μαύρη μπαλαρίνα -Η πρώτη που χόρεψε Λίμνη των Κύκνων | 0 bovary.gr
Συγκλονίζει η μαύρη μπαλαρίνα -Η πρώτη που χόρεψε Λίμνη των Κύκνων | 0 bovary.gr
Συγκλονίζει η μαύρη μπαλαρίνα -Η πρώτη που χόρεψε Λίμνη των Κύκνων | 1 bovary.gr
Συγκλονίζει η μαύρη μπαλαρίνα -Η πρώτη που χόρεψε Λίμνη των Κύκνων | 2 bovary.gr
Συγκλονίζει η μαύρη μπαλαρίνα -Η πρώτη που χόρεψε Λίμνη των Κύκνων | 3 bovary.gr
Συγκλονίζει η μαύρη μπαλαρίνα -Η πρώτη που χόρεψε Λίμνη των Κύκνων | 4 bovary.gr
Συγκλονίζει η μαύρη μπαλαρίνα -Η πρώτη που χόρεψε Λίμνη των Κύκνων | 5 bovary.gr
Συγκλονίζει η μαύρη μπαλαρίνα -Η πρώτη που χόρεψε Λίμνη των Κύκνων | 6 bovary.gr
Συγκλονίζει η μαύρη μπαλαρίνα -Η πρώτη που χόρεψε Λίμνη των Κύκνων | 7 bovary.gr
Συγκλονίζει η μαύρη μπαλαρίνα -Η πρώτη που χόρεψε Λίμνη των Κύκνων | 8 bovary.gr
Συγκλονίζει η μαύρη μπαλαρίνα -Η πρώτη που χόρεψε Λίμνη των Κύκνων | 9 bovary.gr

Συγκλονίζει η μαύρη μπαλαρίνα -Η πρώτη που χόρεψε Λίμνη των Κύκνων

Η Misty Copeland είναι σήμερα ένας μύθος στην Αμερική. Με ύψος 1,57 μ. και εντυπωσιακούς μυς, κατόρθωσε να γίνει η πρώτη μαύρη πρίμα μπαλαρίνα στις ΗΠΑ.

Δεν είχε ιδιαίτερη αγάπη για τον κλασικό χορό από μικρή και η σωματική της διάπλαση δεν έδειχνε ότι θα γίνει μπαλαρίνα. Ολα άρχισαν σε ηλικία 13 ετών, όταν έγινε επικεφαλής στην ομάδα pom pom girls του σχολείου της και ξεκίνησε τα πρώτα βήματα χορού. Με την εξάσκηση, ανακαλύπτουν ότι έχει δυνατότητες και γράφεται στο μπαλέτο του San Pedro.

Η καθημερινότητά της είναι περιπετειώδης, αλλά το 2002 παίρνει τον κεντρικό ρόλο μπαλαρίνας στο μπαλέτο Το πουλί της Φωτιάς και το 2007 είναι η πρώτη μαύρη σολίστ κλασικού χορού στο αμερικανικό μπαλέτο.

Το 2015 η Misty Copeland έγινε η πρώτη μαύρη μπαλαρίνα που χόρεψε την Λίμνη των Κύκνων στην Αμερική, στο American Ballet Theatre. Ποτέ από την ίδρυσή της η έγκριτη Ακαδημία, το 1940, δεν είχε σπάσει την παράδοση να χρησιμοποιήσει μαύρη χορεύτρια.
Η χορεύτρια αστέρι είναι τώρα ηγερία στην μάρκα αθλητικών ειδών Under Amour με το σλόγκαν « I will what I want ». Αυτή η διαφήμιση εκπροσωπεί κατά κάποιο τρόπο και την πορεία της. Ο Μπαράκ Ομπάμα συγκινήθηκε με την ιστορία της και την έχρισε μόνιμο μέλος του Council of Fitness, Sport and Nutrition, ένα τμήμα του υπουργείου Υγείας που αγωνίζεται εναντίον της παχυσαρκίας.
«Τα κάνω όλα αυτά για όλα τα κορίτσια με μαύρο δέρμα» γράφει η Misty Copeland στην αυτοβιογραφία της «Μια ζωή σε κίνηση».
«Αφιέρωσα όλη την καριέρα μου για να γίνω πρίμα μπαλαρίνα στο American Ballet Theatre γιατί ήθελα να σπάσω ένα εμπόδιο που έμοιαζε ανίκητο. Δεν το έκανα για τη δόξα αλλά γιατί ήθελα να γίνω η πρώτη μαύρη γυναίκα που θα κατακτήσει αυτή τη θέση, ώστε να κάνω το πρώτο βήμα και να ακολουθήσουν κι άλλοι», γράφει η μπαλαρίνα στην εισαγωγή του βιβλίου της.

Ωστόσο, η πανέμορφη μπαλαρίνα δεν ξεκίνησε από μωρό τον κλασικό χορό. Η μόνη μουσική που την έκανε να χορεύει σε μικρή ηλικία δεν ήταν ο Τσαικόφσκι αλλά η Μαράια Κάρεϊ. Την ενέπνεε η Νάντια Κομανέτσι και όχι η Σιλβί Γκιλέμ. Πολλοί πίστευαν ότι επειδή ξεκίνησε αργά δεν θα τα κατάφερνε ποτέ, αλλά διαψεύστηκαν.


Ανάμεσα σε αυτούς που πίστεψαν στην μαύρη μπαλαρίνα ήταν η πολύ μεγάλη σχολή New York City Ballet. Νωρίτερα, άλλες σχολές την είχαν απορρίψει λόγω του χρώματος του δέρματός της.
Είναι αλήθεια ότι η Misty Copeland, εκτός από το μαύρο δέρμα, έχει κι άλλες ιδιαιτερότητες. Δεν είναι ακριβώς αυτό που λέμε κλασική μπαλαρίνα: το άνοιγμα των ποδιών, η ψιλόλιγνη σιλουέτα, ο μακρύς λαιμός, τα μακριά χέρια της λείπουν. Αλλά εκείνη κατόρθωσε να υπερισχύσει, παρά το γεγονός ότι το υπερβολικά μεγάλο στήθος της φάνηκε βασικό εμπόδιο εξαρχής.
Ταπεινή καταγωγή
Η διάσημη μπαλαρίνα μεγάλωσε με τη μητέρα της και τα πέντε αδέλφια της. Η οικογένεια μετακόμιζε από σπίτι σε μοτέλ, ακολουθώντας τους εραστές, συζύγους ή συντρόφους της μητέρας. Τίποτα δεν έμοιαζε με το χρυσό και αυστηρό περιβάλλον που μεγαλώνει μια κλασική χορεύτρια.
«Οι περισσότερες συνάδελφοί μου μεγάλωσαν μέσα στις τέχνες, φορούσαν τα πρώτα τους τουτού μόλις έμαθαν να περπατούν. Περνούσαν τα καλοκαίρια τους στην Ευρώπη, ενώ εγώ έβγαλα για πρώτη φορά διαβατήριο στα 17 μου. Εκείνες προέρχονταν από οικογένειας που είχαν εξοχικά ενώ εγώ πέρασα το μεγαλύτερο μέρος της εφηβείας μου σε βρώμικα ξενοδοχεία. Αλλά η κυριότερη διαφορά μας ήταν άλλη: εγώ ήμουν ένα κοριτσάκι με μαύρο δέρμα, μέσα σε έναν ωκεανό λευκότητας», γράφει η χορεύτρια στο βιβλίο της.