Ένα κρουαζιερόπλοιο μέσα στο Grand Palais -Το υπερθέαμα της Chanel για την cruize collection 2018
Κάτι παραπάνω από μια απλή παράδοση, το ταξίδι για την Cruise Collection είναι ένα πολυαναμενόμενο ραντεβού.
Είναι η εγγύηση αλλαγής σκηνικού, παραλιών, ομορφιάς και ανακάλυψης ενός μέρους, μιας εποχής, της τέχνης της ζωής.
Όταν η Gabrielle Chanel παρουσίασε μια μικρή κολεξιόν στο τέλος του Φθινοπώρου του 1919 για θέρετρα διακοπών του Biarritz συγκεκριμένα, γνώριζε άραγε ότι ξεκινούσε ένα ολοκαίνουργιο κίνημα μόδας; Ήξερε ότι έφερνε την πρώτη Cruise Collection;
Η αμερικανική Vogue διαισθάνθηκε τη συγκίνηση, αποκαλύπτοντας στην έκδοση του Νοεμβρίου εκείνης της χρονιάς, ότι τα σχέδιά της, αν και «δεν διέφεραν σημαντικά από εκείνα που έδειξε τον προηγούμενο χρόνο», δημιούργησαν μια κολεξιόν που «διέφερε εντελώς από οτιδήποτε άλλο είχαν δείξει στο Παρίσι την ίδια εποχή».
Πιο ελαφριά, πιο άνετα, σχέδια χωρίς φόδρα από jersey και με πουλόβερ ιδανικά για ιστιοπλοΐα, σπα στην πόλη, παραθαλάσσια resort και ηλιόλουστους προορισμούς όπως η Γαλλική Ριβιέρα και η Βενετία.
Έξι χρόνια νωρίτερα, στο Deauville, λάνσαρε outfit εμπνευσμένα από τα ναυτικά ρούχα, που αναδημιούργησε σε μάλλινο και στη συνέχεια σε μεταξωτό jersey.
Ήταν μαλακά και πρακτικά μπορούσαν να φορεθούν σε καθημερινή βάση, χωρίς να χάσουν τη γοητεία της Chanel. Από το ναυτικό στιλ σε αυτό του κρουαζιερόπλοιο, απείχε μόλις ένα βήμα.
Η Chanel πήγε ακόμη πιο πέρα τη λεπτή γραμμή ανάμεσα στις δύο εποχές. Ανταποκρινόμενη στις δικές της ανάγκες, πρόσθεσε κοστούμια και βραδινά φορέματα για διακοπές και πολυτελείς κρουαζιέρες, πολύ μοντέρνα για μια ζωή γεμάτη προορισμούς, τρυπώντας τους κρύους μήνες του Παρισινού χειμώνα με αχτίδες λιακάδας. Μια αυθεντικότητα που ανακάλυψε το Harper’s Bazaar τον Δεκέμβριο το 1933, σε ένα άρθρο του για «Cruise clothes», και μετά από το L’Officiel de la Mode τον Δεκέμβριο του 1936, το οποίο με χαρά ανακάλυψε «μια πλήρη κολεξιόν στη μέση της σεζόν», που εικονογραφούσε τέλεια το μοναδικό concept της μόδας της Gabrielle Chanel.
Το να μην είναι σαν κανέναν άλλον, να πηγαίνει αντίθετα στο ρεύμα, να κάνει τις δικές της επιθυμίες και τρόπο ζωής πρωταρχική πηγή έμπνευσης, αυτό οδήγησε την Mademoiselle Chanel στην δημιουργικότητα.
Λάτρης της θάλασσας, έπλευσε με τα γιοτ του Δούκα του Westminster, το Flying Cloud και το Cutty Sark. Ενώ βρισκόταν στο κατάστρωμα του Flying Cloud στο Monte-Carlo, ανακάλυψε το χωριό Roquebrune-Cap-Martin και γοητεύτηκε από αυτό που από το 1929 θα ήταν το σπίτι της ιδιοκτησίας της, της La Pausa. Στο ίδιο πλοίο θα γνώριζε τον αρχιτέκτονα Robert Streitz, στον οποίο εμπιστεύτηκε όλη την εργασία για την κατοικία της στην Provence.
Ασεβής, με το ανδρόγυνο στιλ της, η Gabrielle Chanel, έβγαινε στο κατάστρωμα αυτών των πλοίων, με τον Bendor, όπως έλεγαν τον Δούκα του Westminster, με αθλητικά σορτς τύπου βερμούδας ή φαρδιά ανδρικά παντελόνια και oversize γιλέκο.
Συχνά έκανε ηλιοθεραπεία με κλειστά μάτια και τα διάσημα γυαλιά ηλίου της. Η γυναίκα που διασκέδαζε την ελευθερία της όσο τίποτα άλλο, ένιωσε αυτό που οι γυναίκες σύντομα θα ονειρεύονταν: μια μόδα για τώρα και για το μέλλον, οραματίστρια με κάθε λεπτομέρεια. Το ταλέντο της δεν χρειαζόταν να αποδειχτεί πλέον.
Και ούτε το ταλέντο του Karl Lagerfeld χρειάζεται. Σε μια εποχή που η μόδα είχε γυρίσει την πλάτη της σε αυτό που αποκαλούμε cruise collection, ο σχεδιαστής έστριψε το τιμόνι του πλοίου από την άλλη πλευρά.
Μόλις ανέλαβε το 1983, έφερε νέα ζωή στη σύνδεση ανάμεσα σε δύο εποχές. Η σύδεση αυτή συνέχισε να μεγαλώνει για να γίνει μία από τις πιο σημαντικές στιγμές του χρόνου. Είναι η cruise collection μερικά μαγιό και ελαφριά φορέματα ανάμεσα σε δύο κοστούμια; Φυσικά και όχι. Το να ανταποκριθεί στις ανάγκες αυτών που ψάχνουν λιακάδα μέσα στο χειμώνα δεν ήταν αρκετό: Ο Karl Lagerfeld μεταμόρφωσε τα ρούχα για κρουαζιέρες σε μια σειρά που προβλέπει τις πιο ζεστές μέρες που θα έρθουν, μια εντελώς ανανεωμένη γκαρνταρόμπα, που δεν κολλά στην προηγούμενη ή σε αυτή που θα έρθει.
Μια κολεξιόν με δικά της δικαιώματα, δική της ιστορία, δική της ταυτότητα και έμπνευση, που τρέφει την επιθυμία και φωτίζει το βλέμμα. Μια κολεξιόν που ενσωματώνει το ταξίδι σε όλες του τις μορφές, πραγματικό ή φανταστικό, χρονικό ή ιστορικό, που ήθελε να πάει σε όλο τον κόσμο, σαν ένα μεγαλοπρεπές καρτ-ποστάλ: Νέα Υόρκη, Λος Άντζελες, Μαϊάμι, Βενετία, Σαν Τροπέ, Cap d’Antibes, Σιγκαπούρη, Σεούλ, Κούβα, ακόμη και τις Βερσαλίες του 18ου αιώνα και Παρίσι, μεταμορφωμένα με επίκεντρο την Αρχαία Ελλάδα.
Να ονειρεύεσαι, να αφήνεις τη φαντασία σου να πλέει σε ένα επαναπροσδιορισμένο τουίντ, μια διάφανη δαντέλα, σε colorama ποτισμένο στην λιακάδα, εξαγνισμένο με μια γυναίκα με το μικρό μαύρο φόρεμα... Αυτό δεν είναι η μόδα; Δεν είναι αυτός ο λόγος, μεταξύ άλλων, που η Chanel δεν είναι σαν τους υπόλοιπους και πάντα θα είναι η Chanel;
«Bίρα τις άγκυρες» και σας ευχόμαστε καλό ταξίδι και μια όμορφη κρουαζιέρα.